Pri GZS so v petek od vlade zahtevali spremembo zakona o elektronskih komunikacijah v tistih določilih, ki se nanašajo na uporabo piškotkov na spletnih straneh. Po njihovih ocenah naj bi zakonodaja namreč povzročila 15-odstoten padec obiska spletnih strani in 10-odstoten padec prihodkov od prodaje v spletnih trgovinah.

Na poziv se je danes odzvala informacijska pooblaščenka, ki meni, da GZS »povsem brez argumentov, s pavšalnimi, nepojasnjenimi podatki, in z veliko mero nepoznavanja evropskega prava« vlado poziva k spremembi zakonodaje.

V uradu pooblaščenca namreč dvomijo, da zaradi novih pravil o piškotkih slovenski uporabniki spletne strani manj obiskujejo. »Kar se tiče podatkov o padcu prihodkov od prodaje v spletnih trgovinah pa menimo, da gre za popolno zavajanje,« so zapisali.

Ob tem pojasnjujejo, da se piškotki, ki so nujni za delovanje spletnih trgovin, obravnavajo kot izjeme in jih spletni trgovci lahko uporabljajo tudi brez privolitve posameznika.

»Razlog za domnevni padec prav gotovo niso piškotki, temveč drugi razlogi, če sploh seveda obstajajo. Naj bo to splošna gospodarska kriza, dvig davka na dodano vrednost ali celo čas dopustov - pošteno bi bilo podrobno analizirati vzroke, ne pa tega izkoriščati za populističen napade na zakonodajo, ki varuje uporabnike spleta.«

Glede manjše obiskanosti spletni strani pa pojasnjujejo, da je povsem možno, da imajo nekateri upravljavci spletnih

strani manj izmerjenega, ne pa tudi manj dejanskega obiska, saj nekateri uporabniki interneta v skladu z novimi pravil ne sprejmejo piškotkov, drugi pa jih v celoti blokirajo, kot jim svetujejo nekatere spletne strani.

Podjetja bi morebitne negativne učinke novih pravil lahko omilila s pravočasnimi pripravljalnimi ukrepi

Na navedbe GZS pa so se odzvali tudi na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport, kjer menijo, da bi podjetja morebitne negativne učinke novih pravil lahko omilila s pravočasnimi pripravljalnimi ukrepi, kot so predhodnim obveščanje uporabnikov o prihajajočih spremembah delovanja njihovih spletnih strani in prilagoditvijo spletnih strani pred skrajnim rokom za uveljavitev novih pravil.

»Iz zatrjevanega padca obiska in prihodkov zadevne panoge v prvem mesecu po začetku izvajanja obveznosti zakona o elektronskih komunikacijah hkrati tudi ni mogoče sklepati na trajne ali dolgoročne negativne učnike, ko se bodo tudi uporabniki privadili na novo ureditev,« so za STA zapisali na ministrstvu.

»V tako kratkem obdobju se hkrati tudi ne da oceniti, kolikšen delež tega zatrjevanega padca gre morebiti na račun sezonskih nihanj, saj je trenutno tudi obdobje poletnih šolskih počitnic in letnih dopustov.«

Novi zakon o elektronskih komunikacijah, ki je začel veljati v začetku leta 2013, je prinesel bistveno strožja pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Nova pravila o piškotkih so v Sloveniji stopila v veljavo 15. junija. Med drugim določajo, da morajo biti uporabniki spleta zaradi varovanja zasebnosti o piškotkih obveščeni - na spletnih straneh zato zdaj uporabniki vidijo obvestila, da spletne strani uporabljajo piškotke in katere.

Vsi piškotki sicer ne predstavljajo posega v zasebnost. Nekateri piškotki so za uporabnike koristni in nujni za dobro delovanje spletnih strani. Brez njih bi na primer morali vedno znova dodajati artikle v nakupovalno košarico ali pa se vedno znova prijavljati v spletne račune.