Ministrstvo za infrastrukturo in prostor je včeraj Mestno občino Velenje obvestilo, da za danes napovedana javna razgrnitev predlagane najnovejše variante hitre ceste od Podloga v občini Žalec, skozi občino Polzelo do pokopališča Podkraj v Velenju, odpade. Prav tako ne bo javne obravnave prihodnji teden v občinah Polzela in Žalec. Razlogov niso navedli, na naše vprašanje pa pojasnili, da trase, ki je že v fazi razgrnitve sprožila tako buren odziv v vseh omenjenih lokalnih skupnostih, ni mogoče umestiti v prostor. »Ponovno bomo preverili vse strokovne podlage in se z zainteresiranimi občinami uskladili o možnih rešitvah, nato pa najbolj optimalno varianto znova dali v javno obravnavo,« so odgovorili z ministrstva.

Tako v zraku ostajajo številna vprašanja, kako je lahko nekdo približno 13 kilometrov dolgo traso, ki je razburila več kot tisoč ljudi v občinah Žalec, Polzela in Velenje, zrisal v mesecu dni, in to brez vsakršnih strokovnih podlag, ob tem pa bi celo grobo posegla v naravno varovana in zaščitena območja. Zato ne čudi, da so se nekateri ob pogledu v karte in skice, ki si jih je še vedno mogoče ogledati v avli velenjske občine, držali za glavo in se pridušali, da je vse skupaj videti tako, kot bi se nekdo »malo igral«.

Mnogi celo sumijo, da gre za politično provokacijo, še zlasti, potem ko so ob natančnejšem vpogledu v skice ugotovili, da bi trasa posegla v zemljišče v lasti staršev premierjeve soproge Urške Bačovnik Janša in celo zemljišče, ki je v lasti same Urške in Janeza Janše. Predsednik vlade in njegova soproga sta lastnika vsak polovice zemljišča v zaselku Kote, ki spada pod Krajevno skupnost (KS) Šentilj in kjer živi okoli 400 prebivalcev, ki se večinoma preživljajo s kmetijstvom. Še več, kot so nam potrdili tudi na občini, bi bila trasa kljub vsem možnim odmikom od hiše premierja in njegove soproge oddaljena pičlih 50 metrov. Da to drži, nam je potrdilo več virov, tudi sam velenjski župan Bojan Kontič, ki je obenem zatrdil, da tako stroka kot tudi vodstvo občine zagovarjajo traso s priključkom na avtocestni križ v Šentrupertu, saj bi se ta tudi edina približala tako gospodarstvu kot prebivalcem celotne Zgornje Savinjske doline.

A Janez Janša menda za to, da predvidena najnovejša različica trase posega na njegovo zemljo, sploh ne bi vedel, dokler minuli teden v lokalnem časopisu Naš čas ni bila objavljena skica, na kateri so bile dobro vidne konkretne spremembe na območju KS Šentilj, in dokler o tem nismo pisali v Dnevniku. Na Mestno občino Velenje smo zato naslovili prošnjo, če nam lahko razkrijejo parcelne številke v KS Šentilj, po katerih je predviden potek omenjene trase. A so nam pojasnili, da to žal ni mogoče, ker javno razgrnjena varianta predlaga le »izvedljive variante« za gradnjo ceste.

»Tako o konkretnih parcelnih številkah še ne moremo govoriti. Ministrstvo za infrastrukturo in prostor je z javno razgrnitvijo nakazalo le možen predlog smeri oziroma koridorja izvedljive trase,« je pojasnila Vesna Jeličič iz službe za odnose z javnostmi na velenjski občini. Še posebej pa so v Velenju v zadregi zato, ker ima stranka SDS na ministrstvu na najvišjem položaju tako rekoč »svojega človeka«, državnega sekretarja Ljuba Žnidarja, nekdanjega župana Polzele, ki je s tem, ko je zasedel ta stolček, naredil prostor v državnem zboru za poslanko Alenko Koren Gomboc. Čeprav so nekateri namigovali, da to ni bilo naključje, so vsakršne špekulacije na ministrstvu takrat odločno zanikali.

V Velenju so nam viri neuradno namignili, da bo v primeru, da bi se izkazalo, da trasa ni nastala zgolj po naključju, »prijateljstva« z Žnidarjem konec. Če bi jim namreč uspelo po hitrem postopku in v tajnosti sprejeti državni prostorski načrt, ker bi bili ljudje tiho, si prebivalci tega dela Šaleške doline ne bi mogli pomagati prav nič. Spet drugi špekulirajo, da bi nekateri radi, ker je jasno, da denarja za hitro cesto tako ali tako ni, v javnosti krivdo za to, da ceste še ne bo, zvalili na Velenjčane, češ da se ne morejo poenotiti o tem, katera trasa bi bila najprimernejša.