Ministrstvo za notranje zadeve je omenjene zimske pnevmatike za policijo kupilo v postopku javnega naročila. Razlog za testiranje so bila opozorila Policijskega sindikata Slovenije (PSS), ki je kot vprašljive izpostavil predvsem pnevmatike Goodride. Ministrstvo je zato zahtevalo preizkus, ki bi pokazal, ali so te pnevmatike res nevarne oziroma ali so primerne za uporabo na policijskih vozilih škoda octavia RS. Na ministrstvu so za STA pojasnili, da se s pnevmatikami Goodride trenutno vozi osem vozil.

Testiranje je izvedla družba AM Ljubljana. Za primerjavo so poleg pnevmatik Goodride uporabili še tri modele drugih proizvajalcev in sicer Sava, Dunlop ter Goodyear.

O nadomestnih pnevmatikah se bodo še dogovorili

Na ministrstvu so zapisali, da v večini merljivih parametrov testirane pnevmatike dosegajo primerljive rezultate, pri čemer pnevmatika Goodride v testu zaviranja na mokri podlagi dosega celo najboljše rezultate. Kljub temu so se na podlagi priporočil odločili, da bodo pnevmatike Goodride odstranili s policijskih vozil s sistemom Provida. O nadomestitvi s pnevmatikami drugih blagovnih znamk pa se bodo najprej dogovorili z dobaviteljem.

Poročilo o testu omenjenih zimskih pnevmatik pri zaviranju v suhem kaže, da imajo pnevmatike Goodride, Sava in Dunlop zelo podoben rezultat, a Goodride pri tem daje najmanj stabilen občutek pri zaviranju. Pri zaviranju v mokrem so bile pnevmatike Goodride za las boljše od Goodyearovih pnevmatik.

Pnevmatike izrazito slabše na drsni ploskvi

Pri zaviranju na drsni ploskvi sta bili znamki Goodyear in Dunlop v izraziti prednosti, Savina pnevmatika v sredini, pnevmatika Goodride pa se je pri tem delu izkazala kot izrazito slabša, piše v poročilu. "Poleg tega med zaviranjem vozniku z občutkom ne vliva zaupanja, da se bo avto zaustavil," je zapisano.

Pnevmatike Goodride niso pokazale tako velikih pomanjkljivosti, da bi se lahko strinjali s trditvami, da so gume nevarne, so zapisali v družbi AM. "Ker pa smo na testu izmerili in zaznali izrazite slabosti pri zaviranju na drsni ploskvi ter slabosti pri vodljivosti in obrabi, gume Goodride po našem mnenju niso dobra izbira za uporabo na vozilih, ki so namenjene uporabi v bolj ekstremnih razmerah," so zaključili.

Sindikat poziva po pravilniku z višjimi normativi za službena vozila

V PSS so sicer ministra za notranje zadeve Gregorja Viranta in GPU opozorili, da je konec novembra koprskemu kriminalistu na službenem vozilu renault megane med vožnjo po avtocesti počila prednja desna pnevmatika znamke Lassa. Spomnili so, da so na navedene pnevmatike in pnevmatike Nexen opozarjali že lani.

"Navedeno gumo Lassa naj bi namreč po informacijah članov razneslo, enake težave pa so v ZDA zaznali tudi pri letos nabavljenih pnevmatikah Goodride," so zapisali v sindikatu in dodali, da zaradi tega ministrstvo pozivajo, da s službenih vozil policije umakne vse neprimerne pnevmatike. Ministra so pozvali tudi k pripravi pravilnika, ki bo določal bistveno višje normative za službena vozila policije.