Kot so sporočili iz Gursa, sistem naročanja za urejanje podatkov registra nepremičnin deluje od 13. januarja, doslej pa so na ta način naročili 1894 oseb. Posebna številka 080 22 15 bo v uporabi od 20. januarja pa vse do 31. marca, ko se izteče rok za spreminjanje podatkov.

Lastniki nepremičnin se lahko še naprej naročajo tudi na njihovi spletni strani preko za to vzpostavljene aplikacije, s pomočjo iste aplikacije pa lahko podatke tudi urejajo. To lahko storijo tudi prek vprašalnikov registra nepremičnin, elaborata geodetske storitve ali neposredno na območnih geodetskih upravah.

Vpogled v podatke je možen na spletu, lahko pa na geodetski upravi na že omenjeni brezplačni številki naročijo izpis in podatke preverijo doma. Obisk geodetskih uprav in pisarn je namreč namenjen zgolj spreminjanju podatkov.

Na Gursu še dodajajo, da morajo lastniki nepremičnin na način, kot je določen s predpisi o evidentiranju nepremičnin, v registru nepremičnin zagotavljati popolne in pravilne podatke o lastniku, uporabniku, najemniku in upravljavcu nepremičnine, podatke o legi in obliki, površini, dejanski rabi ter drugih podatkih o nepremičninah, ki se zagotavljajo z vprašalnikom registra nepremičnin.

Na območnih geodetskih upravah je mogoče urejati podatke o lastništvu, površinah in dejanski rabi delov stavb. V primeru spremembe lastništva je potrebno priložiti pogodbo, v primeru sprememb površin skico vseh prostorov z opisom prostorov in njihovimi površinami, za spremembo dejanske rabe delov stavb pa fotografijo.

Sicer pa še opozarjajo, da podatkov, ki jih geodetska uprava v register nepremičnin prevzema neposredno od drugih upravljavcev, pri njih ni mogoče urejati ali spreminjati. Te podatke je namreč treba urediti neposredno pri organih, ki so pristojni za vodenje in vzdrževanje omenjenih evidenc.