Od odločitve državne revizijske komisije, ki bo o pritožbi dveh ponudnikov na izbiro izvajalca gradnje zadnje etape loške obvoznice po besedah predsednika Boruta Smrdela odločila do konca prihodnjega tedna, je odvisna usoda te nujno potrebne ceste in ta hip največjega gradbenega projekta na državnih cestah. Direktor Direkcije RS za ceste Gregor Ficko je namreč že večkrat poudaril, da bi v primeru novega razpisa zamudili roke za dokončanje gradnje in s tem evropski denar. Ker pa država svojega nima, bi od obvoznice okoli Škofje Loke ostalo le nekaj krožišč in na pol zgrajeni predor.

Odločitev že prihodnji teden

Državna revizijska komisija se je torej znašla med kladivom in nakovalom, ko bo v primeru, da zavrne pritožbi, poslušala plaz očitkov, češ, da so popustili pod pritiskom javnosti in pomagali Direkciji za ceste pri »favoriziranju« izbrane Gorenjske gradbene družbe. V nasprotnem primeru bi se nad komisijo zgrnila javnost, Škofjeločani in Direkcija za ceste, ki bo morala projekt začasno ustaviti. »Take situacije smo pravzaprav navajeni, saj vedno odločamo v primerih, ko sta nasproti vsaj dve strani. Zavedamo se težav Škofjeločanov in spremljamo proteste, a to ne bo in ne sme vplivati na našo odločitev. Odločili se bomo na podlagi zakona, to je naša odgovornost in s tem nimamo nobenih težav. Zadnje čase opažam trend, da se pri vsaki odločitvi išče krivca in vlaga kazenske ovadbe ter sklicuje tiskovne konference že vnaprej, kar je najmanj nenavadno. Pritiska, da bi se odločili v eno ali drugo smer, ni. Je pa pritisk, da se odločimo čim prej. Čeprav imamo na voljo 15-dnevni rok po prejetju vse dokumentacije, pričakujem, da bomo odločitev sprejeli konec prihodnjega tedna, prav danes pa smo dobili še zadnji paket argumentov ene od vpletenih strani,« je pojasnil Borut Smrdel.

Argumenti in pojasnila Direkcije za ceste so jasni že dalj časa. Na zadnjem razpisu so izbrali Gorenjsko gradbeno družbo, ki jo vodi in lastniško obvladuje Branko Žiberna, ki bi dela v predoru dokončala za 22,2 milijona evrov. A to ni bila najcenejša ponudba. Integral inženjering iz Banjaluke bi dela dokončal za 300 tisoč evrov manj, a so ga zavrnili, češ, da ni izpolnjeval pogojev o referenci gradnje sto tisoč evrov vrednega vodovoda. Naj dodamo, da bi podjetje iz Bosanske krajine v Republiki Srbski v Bosni in Hercegovini obvoznico gradilo skupaj z radovljiškim podjetjem Gorenjc, ki nima nobenega zaposlenega, je pa v večinski lasti škofjeloškega Tehnika. To gradbeno podjetje je že dalj časa v hudih finančnih težavah, dobaviteljem in podizvajalcem dolgujejo že 42 milijonov evrov. Pred kratkim sta Klemena Ferjančiča na čelu družbe zamenjala Ivan Črv in Jože Žižek. Kot je včeraj poročal Gorenjski glas, pa Tehnik 170 zaposlenim že dva meseca ni izplačal plač. Obeta se stavka, verjetnost stečaja je velika, zaposleni pa bojda delajo tudi prek prej omenjenega podjetja Gorenjc, od koder so skupaj s skupino Integral inženjering poslali sporočilo za javnost, v katerem opozarjajo, da zaradi napak naročnika (Direkcija za ceste) ne morejo nositi bremena odgovornosti gradnje obvoznice vlagatelji pritožb.

Kaj je pravi vodovod?

»Presenečeni in razočarani smo, da ob tako pomembnem projektu DRSC s svojo napačno odločitvijo tvega celo morebitno izgubo ali kasnejše vračanje evropskih sredstev. Popolnoma nelogična in v nasprotju z razpisno dokumentacijo je namreč odločitev, da našo ponudbo izloči kot nepopolno,« so prepričani v družbah Gorenjc in Integral inženjering. Pravijo, da so na direkciji njihovo ponudbo zavrnili, ker naj ne bi priložili ustrezne reference za gradnjo vodovoda v vrednosti najmanj sto tisoč evrov. »Očitek je bil, da smo predložili referenco za gradnjo cevovoda za tehnološko vodo in ne vodovoda skladno z Uredbo o oskrbi s pitno vodo. V razpisni dokumentaciji, ki jo je objavil DRSC, je edina zahtevana referenca 'gradnja vodovoda' in ni nobene navedbe o kateri koli uredbi ali standardih gradnje. Če bi namreč DRSC že v razpisni dokumentaciji od nas zahteval referenco skladno z omenjeno uredbo, bi takšno tudi priložili. To še zlasti zato, ker je podjetje Integral inženjering samo v letih 2011 in 2012 izvedlo in zaključilo dela na projektih vodovodov za oskrbo s pitno vodo v skupni vrednosti čez 36 milijonov evrov,« so sporočili iz Gorenjca in Integral inženjeringa, kjer poudarjajo, da se do odločitve revizijske komisije na to temo ne bodo več oglašali. Poudarili so še, da ne pristajajo na neenakost obravnave ponudnikov: »Medtem ko se je od nas zahtevalo dokazovanje naših referenc z veliko količino dokumentacije, iz katere je bilo natančno razvidno, kakšna količinska in vsebinska dela smo opravili, cenovno dražjemu ponudniku tega ni bilo potrebno.«

Sporne reference partnerja Gorenjske gradbene družbe

Prav na sporne reference izbranega ponudnika se po naših podatkih sklicuje tudi podjetje Euroasfalt iz Sarajeva, ki je oddalo tretjo najcenejšo ponudbo za 25,5 milijona evrov. Gorenjska Gradbena družba bi namreč obvoznico gradila z dvema partnerjema, eden od njih je češko podjetje OHL ŽS (drugi pa Iskra sistemi). Prav OHL ŽS naj bi imelo potrebno referenco za gradnjo večjih premostitvenih objektov (viaduktov) v Republiki Srbski. A na Euroasfaltu zatrjujejo, da OHL ŽS ni gradil teh objektov, pač pa je referenčni objekt v celoti zgradil partner OHL ŽS, podjetje Niskogradnje Laktaši iz Banjaluke oziroma njihov podizvajalec GP Gradip iz Prnjavora in to dokazujejo tudi s pogodbami. Euroasfalt je državni revizijski komisiji predložil tudi potrdilo podjetja GP Gradip, da so oni v celoti zgradili oba viadukta, ki služita kot referenca Čehom oziroma Gorenjski gradbeni družbi. Prav ta dokumentacija, ki jo je Euroasfalt na revizijsko komisijo poslal prejšnji teden, zna biti ključna pri odločanju o potrebnih referencah izbranega ponudnika.