Problem terminalov je pomembno vprašanje, ki je okoljsko ministrstvo zaposlovalo vse leto, ne samo v zadnjih tednih, ko je tudi v javnosti zelo izpostavljeno. Ministrstvo je pred dvema mesecema pripravilo gradivo z odzivom za primer nadaljevanja dejavnosti na italijanski strani, je pojasnil minister.

To gradivo je vlada po Bogovičevih sprejela na zadnji seji, torej minulo sredo, ta teden pa jih bo obravnaval odbor državnega zbora za zunanjo politiko, a tudi tista seja bo zaprta za javnost. Minister je pojasnil, da o sklepih ne more govoriti, ker so zaupni. "Lahko pa mirno rečem, da gredo sklepi v smeri varovanja slovenskih interesov," je poudaril.

Minister ni želel biti konkretnejši. Na vprašanje, ali je sam naklonjen tožbi, je ponovil, da se je "Slovenija za zavarovanje svojih interesov pripravila na vsa sredstva".

Minister je sicer še povedal, da se je o vprašanju terminalov danes ob robu zasedanja okoljskih ministrov EU v Bruslju pogovarjal z italijanskim kolegom Corradom Clinijem, ter izpostavil, da je zelo vesel njegovih zagotovil.

Ta zagotovila gredo namreč po Bogovičevih besedah v to smer, da Italija ne bo izdala gradbenega dovoljenja za terminal v Žavljah, dokler se celovito ne preuči vplivov vseh treh energetskih objektov, ki jih načrtuje Italija v Tržaškem zalivu - žaveljskega terminala, plinovoda in terminala v morju (off-shore).

Italija naj bi namreč odprla vsa tri okoljska poročila. Poročilo za plinski terminal v Žavljah je bilo končano, za plinovod, ki poteka iz terminala po morski gladini na zahodno stran zaliva, kjer se poveže z italijanskimi plinovodi, ter za off-shore terminal pa še ne.

Na italijanski strani zaveza o odprtju vseh treh okoljskih vprašanj

A kljub temu je dežela Furlanija - Julijska krajina pred časom kljub negativnemu mnenju tržaške občine in pokrajine dala soglasje k odobritvi integriranega okoljskega pooblastila za uplinjevalnik.

Sedaj pa torej obstaja po Bogovičevih besedah na italijanski strani zaveza, da se vsa tri okoljska poročila odprejo, da se ponovno obdela poglavje, vezano na vplive teh energetskih objektov z vidika varnosti in prometa, ter tako celovito preuči problem umeščanja teh objektov v plitek Tržaški zaliv.

Slovenija je vseskozi zavzemala stališče, da je treba v enem poročilu celovito preučiti skupne vplive vseh treh objektov, ne le vsakega posebej. Italija je po Bogovičevih besedah že leta 2009 tudi Evropski komisiji obljubila, da bo to storila.

Bogovič je vesel tudi današnjega dogovora, da se z italijanskim in hrvaškim kolegom sestanejo v začetku januarja in pogovorijo o upravljanju morja v Severnem Jadranu ter tako uresničijo, kar so se zmenili na Brdu 19. oktobra.

Na vprašanje, kdaj bodo sklepi vlade o terminalih znani javnosti, je minister odgovoril, da takrat, ko bo odstranjena oznaka zaupno, in da gre za vprašanje tednov ali mesecev. Dejal je še, da lahko vlada sklepe seveda spremeni ter da je vse odvisno od slovenske taktike, razvoja dogodkov v Italiji ter tristranskih pogovorov s Hrvaško in Italijo v začetku leta.