Rok za oddajo zavezujočih ponudb za približno 53 odstotkov Mercatorja naj bi se iztekel 15. maja. Natančna časovnica prodaje sicer ni znana, prav tako uradno niso znana imena potencialnih kupcev, ki so opravili skrbni pregled v Mercatorju. Je pa predsednik nadzornega odbora koncerna Agrokor Ivan Todorić konec aprila dejal, da se še z dvema potencialnima kupcema poteguje za nakup večinskega deleža slovenskega Mercatorja in mora do 15. maja oddati zavezujočo ponudbo, kar bo tudi storil.

Cilj je prestrukturiranje družbe

Cilj uprave Mercatorja je po Balažičevih besedah prestrukturiranje družbe, ki jo bo treba izvesti ob podpori vseh deležnikov. »Ne glede na to, kdo je lastnik, je treba slediti cilju, da Mercator postane fleksibilno, učinkovito in dolgoročno uspešno podjetje,« poudarja.

Kot je danes na poslovnem kosilu v Ljubljani v organizaciji Združenja Mreža idej in Akademskega društva Pravnik dejal Balažič, je treba iz Mercatorja znova narediti jedro slovenskega gospodarstva, diamant.

Prednost je povezava s slovenskimi dobavitelji

Konkurenčna prednost Mercatorja je po Balažičevem prepričanju povezava s slovenskimi dobavitelji, kar bi moral v svoji strategiji ohraniti vsak nov lastnik. Ob tem sicer Balažič opozarja na nujnost konsolidacije slovenske prehranske industrije, saj bo le tako lahko regionalno uspešna. »Za industrija mora biti učinkovita. Mercator ne more kriti neučinkovitosti v prehranski verigi,« je dejal.

Balažič je danes priznal, da se Mercator ob sicer močni regionalni navzočnosti sooča s številnimi izzivi - med drugim slabšanjem konkurenčnega položaja v Sloveniji, negativnim poslovanjem na Hrvaškem, kompleksno sestavo sredstev in drugimi poslovnimi dejavnostmi in generiranje rasti z zadolževanjem.

Del odvisen tudi od razmer v gospodarstvu

Medtem ko je našteto odvisno od Mercatorja samega, pa je del poslovanja odvisen tudi od razmer v gospodarstvu, ki so že nekaj časa zaostrene in se še zaostrujejo. Trgovci se na te razmere odzivajo različno, dejstvo pa je, tako Balažič, da se panoga konsolidira.

Mercator s ciljem postati najučinkovitejši trgovec že izvaja določene ukrepe. Do poletja namerava na ravni skupine znižati število zaposlenih od 800 do 1000, znižuje fiksne stroške, se osredotoča na osnovno dejavnost in pet naravni trgov, prizadeva si ustvariti primerljivo EBITDA maržo (v višini vsaj 6,5 odstotka).

Ne bo se zgodilo čez noč

»Prestrukturiranje se ne bo zgodilo čez noč, ga je pa mogoče izvesti s podporo vseh deležnikov,« poudarja Balažič in dodaja, da je cilj jasen, a je treba imeti dovolj prožnosti, da je mogoče prilagajati pot do njega.

Dotaknil se je tudi vladnih ukrepov v okviru programa stabilnosti. Ti bodo, kot ocenjuje Balažič, negativno vplivali na potrošnjo, Mercator, ki je na ravni skupine lani ustvaril nekaj čez 100 milijonov evrov čiste izgube, pa bo moral sprejeti dodatne ukrepe, da bo izplaval iz trenutne situacije.