»Urejati, ne prepovedovati,« pravijo zagovorniki gorskega kolesarjenja v naravi, ki so se udeležili predstavitve prenovljenega zakona o ohranjanju narave na ministrstvu za kmetijstvo in okolje. Na ministrstvu menijo, da zakonodaja ponuja dober kompromis, ker po eni strani sprošča vožnje s kolesi na utrjene poti, pri tem pa ohranja pravico lastnika oziroma upravljalca zemljišča, da temu lahko nasprotuje. Občinam pa daje možnost, da v svojih prostorskih aktih uredijo posebne poligone in kolesarske parke. Kolesarji se z dobrim kompromisom težko strinjajo, saj kolesarjenje po večini utrjenih poti v naravi zaradi nasprotovanja drugih zakonov še vedno ostaja nelegalno.

Prenovljen zakon o varovanju narave je začel veljati pred slabimi tremi tedni, a mu ministrstvo že napoveduje spremembo. Predvsem glede kazni za voznike motornih vozil, ki bodo kršili pravila. V novem zakonu se je namreč zgodila blamaža, saj je kazen za lažji prekršek kolesarja lahko celo višja od globe, ki bi jo za vožnjo v naravnem okolju plačal motorist ali voznik štirikolesnika. Predstavnik Direktorata za okolje Uroš Vajgl je pojasnil, da bo ministrstvo na to neskladje, do katerega je prišlo v postopku sprejemanja novele zakona v Državnem zboru RS, opozorilo novo vlado in predlagalo ustrezno spremembo. Medtem so na Inšpektoratu RS za kmetijstvo in okolje že za ta konec tedna napovedali ostrejši nadzor nad kršitelji prepovedi vožnje v naravnem okolju. Okoljski in gozdarski inšpektorji bodo do konca septembra po vsej Sloveniji seveda nadzirali predvsem voznike motornih vozil, a spotoma lovili tudi kolesarje.

Gorski kolesarji so se tokrat prvič izpostavili združeni v Slovenski gorskokolesarski konzorcij. Vanj je vstopilo deset organizacij, povezanih s kolesarstvom – od turističnih organizacij, regijskih agencij, združenja gornikov, kolesarskih klubov, kolesarske zveze, gospodarskih združenj in zbornice gorskih centrov. Združenje je nastalo kot odziv na prepoved kolesarjenja v naravi, ki je tudi prenovljen zakon o ohranjanju narave ni odpravil. Kolesarji so prepričani, da bodo združeni boljši sogovornik ministrstev in drugih organizacij, s katerimi se želijo povezovati. Prepričani so namreč, da kolesarstvo ne sega zgolj na polje ministrstva za kmetijstvo in okolje. Peter Zajc, kolesar in predsednik novonastalega Slovenskega gorskokolesarskega združenja, meni, da to vprašanje zadeva tudi resorje, kot so zdravje, šport in ekonomija.