»Vsaka trojka oziroma vsak trojček ni slab,« je poslanec opozicijske Združene levice Franc Trček pokomentiral sprejetje svežnja treh zakonov (o spodbujanju razvoja turizma, o spodbujanju tujih neposrednih investicij in internacionalizacije podjetij ter o podpornem okolju za podjetništvo) v državnem zboru, ki dajejo pravno podlago za izločitev Slovenske turistične organizacije (STO) iz Spirita ter vnovično ustanovitev samostojne javne agencije za trženje in promocijo turizma.

Premalo denarja in ljudi

Vlada za turistično promocijo Slovenije letos namenja le 5,4 milijona evrov (skupaj z lastnim denarjem, ki ga STO zasluži s trženjem, je njen proračun težak 6,2 milijona evrov), da bi bila promocija učinkovitejša, pa bi po mnenju gospodarskega ministra Zdravka Počivalška potrebovali vsaj 20 milijonov. Minister se zaveda, da tolikšnega denarnega bremena državni proračun ne zmore, zato napoveduje intenzivno iskanje drugih virov financiranja – tudi preko turistične takse. A bo to veliko težji zalogaj od formalne izločitve STO iz Spirita.

Osamosvojeno javno agencijo za trženje in promocijo turizma bo treba tudi kadrovsko okrepiti, saj je pod Spiritovo streho tudi v tem pogledu precej obubožala. Marjan Hribar, ki že deset let vodi direktorat za turizem na gospodarskem ministrstvu, ocenjuje, da bo Počivalšek, ki tudi sam izhaja iz turizma, znal poiskati pravo ekipo tako za vodenje STO kot tudi direktorata. Hribar namreč predvidoma konec tega meseca zapušča direktorat. Odhaja v službo na Svetovno turistično organizacijo, kaj točno bo tam počel, pa še ne želi razkriti. »Izbiram med dvema ponudbama,« nam je dejal.

Namesto Hribarja Eva Štravs Podlogar?

Nekateri bi na Hribarjevem mestu radi videli Evo Štravs Podlogar, dolgoletno direktorico Turizma Bled, ki se po dvanajstih letih za ta položaj ne poteguje več. Prijavo na razpis je sicer oddala, a ko so ji namignili, da ni več zaželena, jo je umaknila. Mandat ji poteče konec marca. Pa bi se preselila na direktorat za turizem? »Želim ostati v turizmu, zato sem odprta za vse izzive,« nam je odgovorila.

Hribar dodaja, da ga kadrovska plat v slovenskem turizmu ne skrbi. Večje težave vidi v poslovanju gospodarskih družb v njem. »Upam, da bo v prihodnje čim več novih vlaganj in jasnih vizij, brez tega še tako odlična promocija Slovenije ne bo prinesla želenih rezultatov. Želim si, da turistična podjetja ne bi bila več v rokah finančnih holdingov,« pravi Hribar. In dodaja, da je interes morebitnih kupcev za slovenska turistična podjetja velik, vprašanje je le, ali so jih lastniki sploh pripravljeni prodati. Hribar obžaluje, ker se prodaja največkrat zgodi šele takrat, ko se je lotijo banke upnice, zato je iztržek slabši, kot bi lahko bil. »A je tudi to bolje, kot če turizem vodijo obubožani lastniki, saj v tem primeru ni razvoja, dolgoročnih projektov in kakovosti,« je prepričan. tat