Večino denarja zagotavlja Nato

Po besedah vodje projektne skupine Jožeta Lacka so od začetka posodobitvenih del leta 2008 do danes podpisali pogodbe v višini 60 milijonov evrov. Do konca projekta jih čakajo še zgraditev obvozne ceste na zahodnem delu, posodobitev rezervoarjev za gorivo, zgraditev še enega hangarja ter zgraditev objekta za tehnično podporo in skladiščenje vojaškega materiala v neposredni povezavi s pristajanjem Natovih transportnih letal. Preostanek nabavljenih in v večjem delu že postavljenih talnih navigacijskih naprav bodo namestili še pred koncem letošnjega leta. Na obrambnem ministrstvu si obetajo, da bodo dovoljenje za obratovanje letališča lahko pridobili še pred koncem leta 2015.

Po dokončanju zahodne obvoznice, ki jo bodo gradili v dveh fazah in jo bodo plačali s sredstvi Nata, bodo na zahodno stran letališča prestavili tudi glavni vhod. Ta je namreč zaradi neposredne bližine cerkljanske osnovne šole in velikega števila vojaških transportnih vozil za krajane danes moteč.

Feniks bi utegnil znova zaživeti

Čeprav se je med začetnimi javnimi predstavitvami posodobitvenega projekta govorilo o 300 do 500 novih delovnih mestih v vojaškem delu letališča, bo to število dejansko mnogo manjše. Potrebovali bodo zlasti osebje, usposobljeno za vzdrževanje zahtevnih tehnoloških naprav. Večje možnosti zaposlovanja se kažejo na severnem delu letališča, kjer je predvidena zgraditev civilnega dela letališča ter spremljajočega poslovnega in logističnega centra Feniks, vendar ta projekt za zdaj ne kaže nobenih znamenj oživitve. Medtem ko ga nekateri označujejo za utopičnega, Jože Lacko pove, da je zanj doma in na tujem veliko zanimanja. »Vprašanja iz različnih koncev in različnih držav, ki jih sproti posredujemo gospodarskemu ministrstvu, dobivamo praktično vsak mesec, tako da sem glede tega optimist,« pravi Lacko.

Cerkljansko vojaško letališče bo po posodobitvi eno od servisnih letališč Natovih sil, kakršno naj bi premogla vsaka država članica zavezništva. V primeru nastanka kriznega žarišča v bližini bi bilo namenjeno servisiranju Natovih letalskih sil, v običajni vsakdanji rabi pa bi nanj usmerili letala, ki bi jih ob izvajanju vsakodnevnega nadzora slovenskega zračnega prostora ujeli pri kršitvi.