Potem ko so morali na Veliki planini decembra dokončno ustaviti dotrajano dvosedežnico Šimnovec, so kamniški svetniki po temeljitem premisleku sredi tega tedna na izredni seji odločili, da se žičnici in zimskemu turizmu še ne bodo odrekli. Ker pa v proračunski malhi ni denarja za novo, so podprli njeno zamenjavo z rabljeno žičnico. Za nakup in obnovo so namenili 800.000 evrov, smučarji pa naj bi z njeno pomočjo varno smučali vsaj 15 let.

Na občinski upravi pravijo, da so veseli podpore svetnikov za ponovno oživitev zimskega turizma, direktor družbe Velika planina Dušan Bombač pa dodaja, da žičnico potrebujejo tudi poleti. »Sedežnica je vse leto le nadaljevanje poti obiskovalcev, ki na planino prispejo z nihalko. V večjem delu leta predstavlja edini dostop do turističnih koč, pastirske koče in gostinskih objektov,« poudarja Bombač in dodaja, da je to tudi najbolj ekološka oblika prevoza. »Alternativa prevozu tovora in opreme po planini z drugimi prevoznimi sredstvi, pozimi s teptalniki in motornimi sanmi, poleti pa z avtomobili in traktorji, je ekološko nesprejemljiva, predvsem pa izniči naprezanje upravljavcev in ponudnikov turistične dejavnosti na planini za zagotavljanje sonaravnega turizma. Prav Velika planina v našem prostoru predstavlja turistično posebnost z neokrnjeno naravo in čudovito dediščino. Vračanje motornega prometa v tako ohranjeno okolje je nesprejemljivo,« je odločen Bombač, ki tudi ni naklonjen umetnemu zasneževanju. Seveda tega dolgoročno ne izključuje, a ob zdajšnjih finančnih možnostih o tem tako ali tako niti ne razmišljajo.

Število tujih obiskovalcev vztrajno narašča, še pravi direktor in dodaja, da se ti praviloma odločajo za kombinacijo prevoza z nihalko in sedežnico. Tudi poleti, ko opravijo okrog 80 odstotkov prevozov. Pravi še, da bo mednarodni razpis za nakup žičnice objavljen že v ponedeljek, obratovala pa naj bi že sredi julija. Po analizi trga pričakuje, da se bosta na razpis prijavila dva ponudnika štirisedežnic z odklopljivimi sedeži, ki izpolnjujeta tudi zahteve glede dolžine. Cena nakupa naj bi se vrtela okrog 400.000 evrov, demontaža bo trajala dva tedna, prevoz v Slovenijo deset dni, postavili pa naj bi jo v nekaj dneh, s pomočjo helikopterja. Da bi se izognili težavam s prilagajanjem terena, so v razpisu zahtevali, da mora biti naprava vijačena in ne varjena, kakršna je obstoječa. Občinska uprava bo skupaj z družbo Velika planina s prijavami na ustrezne javne razpise za projekt zamenjave poskušala pridobiti tudi nepovratna sredstva.