Naša bralka T. K. se je z avtomobilom, na strehi katerega je prevažala kolesi, odpravila v nakupovalno središče BTC in želela parkirati v garažni hiši Citypark. A ko je iz krožišča po enosmernem dovozu zapeljala pred garažno hišo, je ugledala napravo za merjenje višine, na njej pa znak, ki prepoveduje promet vozilom, višjim od 2,2 metra. Le streljaj naprej, na levi strani enosmernega dovoza, je opazila tablo, ki je označevala smer izvoza v primeru previsokega vozila, in ker je predvidela, da skozi kontrolno točko ne bo mogla, je po polžje zapeljala v smer, kot je velelo napotilo. A takrat je počilo. »Kovinske verige, ki so visele z naprave za merjenje višine, so zagrabile kolesi in z njima povezan prtljažnik. Oba nosilca za kolesi sta se odtrgala s strehe avtomobila, poškodovalo se je tudi eno od koles,« je razložila bralka.

Policist ji je svetoval vzvratno v krožišče!?

T. K. je vsa zaprepadena poklicala policijo, a nato doživela nov šok. »Policist in policistka sta me zasliševala celo uro, morala sem opraviti tudi preizkus alkoholiziranosti, za nameček pa sta mi še napisala plačilni nalog v višini 160 evrov, češ da ne bi smela zapeljati pod napravo za merjenje višine. Na vprašanje, kaj bi potemtakem morala storiti, mi je policist odvrnil, da bi morala zapeljati vzvratno v krožišče,« naša bralka ni mogla verjeti svojim ušesom.

Ker konkretnih zadev ne komentirajo, smo jih na ljubljanski policijski upravi pobarali, v kakšnem primeru lahko voznik zapelje vzvratno v krožišče, ne da bi pri tem kršil cestnoprometne predpise. Prejeli smo sila zanimivo pojasnilo: vzvratna vožnja ni dovoljena, vendar – pozor! – le v primeru, kadar bi voznik s tako vožnjo lahko koga ogrozil. »Če poenostavimo, vzvratna vožnja v krožišče ni izrecno prepovedana. Pogoj, da govorimo o kršitvi, se pojavi takrat, ko bi lahko voznik s takšnim načinom vožnje ogrožal druge ali povzročil prometno nesrečo, kar se presoja v vsakem posameznem primeru,« je pojasnil Vinko Stojnšek.

Prometna ureditev je absurdna

»V tem primeru vzvratna vožnja nikakor ni dovoljena, prav tako ne obračanje na enosmernem dovozu,« pa je bil o konkretnem primeru jasen inštruktor varne vožnje pri AMZS Brane Legan. Ali je voznica vse šoferske manevre opravila v skladu s cestnoprometnimi predpisi, je težko točno opredeliti, je dodal, saj je sama prometna ureditev nesmiselna. »Znak, ki prepoveduje vožnjo previsokim vozilom, je postavljen na kontrolni točki, kar pomeni, da mimo znaka voznica ne bi smela zapeljati, toda kako naj preveri, ali je vozilo previsoko, če ne zapelje čez kontrolno točko,« je ponazoril absurdnost situacije.

Po njegovem mnenju bi moralo biti najprej postavljeno obvestilo, kam lahko vozilo zapelje, če je previsoko, zatem kontrolna točka in šele nato prometni znak, ki previsokim vozilom prepoveduje nadaljnjo vožnjo. »Pri čemer bi moral biti možen umik z izvozom oziroma obvozom urejen pred kontrolno točko. V tem primeru bi bila tudi potrebna vzvratna vožnja na kratki razdalji zakonsko sprejemljiva,« meni Legan.

Predpis o materialu ne obstaja

Ker je T. K. pri trku z napravo za merjenje višine utrpela tudi gmotno škodo – za vsa popravila je odštela približno 1200 evrov – in ker je prepričana, da je ravnala v skladu s prometno signalizacijo, se je odločila, da bo stroške izterjala od podjetja Euromarkt, ki upravlja parkirišče. Hkrati je vodstvu Cityparka predlagala, da odstrani kovinske verige, ki označujejo kontrolo višine, in na njihovo mesto postavi oznake iz primernega, avtomobilom prijaznejšega materiala.

»Predpis o materialu ali postavljanju merilnikov višine ne obstaja. Običajno je to aluminijski material, podobno kot pri prometnih znakih, vse skupaj pa je obešeno na verigah. Za izbor in izvedbo je odgovoren upravljalec ceste, običajno to predvidi že projektant. Ker pa lahko pride pri stiku s kontrolno točko do poškodbe na vozilu ali tovoru, bi moral biti material za ovire izbran tako, da je škoda, ki jo lahko povzroči na vozilih, minimalna oziroma ovira ne poškoduje vozila,« nam je pojasnil mag. Jure Kostanjšek, sekretar komisije za vzgojo in varnost cestnega prometa pri AMZS.