Okoli deset let je trajalo, da je ideja o lokalih v podhodu pod rekonstruirano Vilharjevo cesto postala resničnost, zdaj pa se zdi, da bo prav toliko let preteklo, preden bodo začeli služiti svojemu namenu. Ljubljanska mestna občina je namreč uporabno dovoljenje zanje dobila že leta 2010, a jih do danes še vedno ni uredila do te mere, da bi bili primerni za uporabo.

Zmanjkalo denarja

Delavci podjetja KPL so pred štirimi leti opravili le najnujnejše za povezavo z atrijem in obstoječim podhodom pod železniškimi tiri. Vgradili so dvigalo, kar je gradnjo podaljšalo za skoraj pol leta, denarja pa je na koncu zmanjkalo, tako da je eden od osmih prostorov ostal celo brez zasteklitve. Posledično je treba danes izvesti še številna dela, od ključavničarskih, mizarskih do slikopleskarskih, ter urediti strojne instalacije, od vročevodnih priključkov, električnih instalacij do toplotne postaje in prezračevanja, so nam pojasnili na občinskem oddelku za ravnanje z nepremičninami oziroma v občinski službi za razvojne projekte in investicije. Časovnih rokov niso omenili, bi pa se to očitno lahko zgodilo še letos, glede na to, da so prejšnji teden že storili prvi korak. Delavci so postavili nadstrešek pri zadnjem prostoru, ki ga bodo torej namenili za gostinsko dejavnost.

Nihče jih noče

Namembnost bo določilo povpraševanje, so nam na občini odgovarjali v preteklosti, toda ker povpraševanja za te zapuščene nove prostore doslej še niso zaznali, trenutno še najbolj razmišljajo, da bi jih namenili za lastne potrebe. »Če se za to ne bomo odločili, bo občina najprej pristopila k prodaji teh prostorov, in sicer v stanju, v kakršnem so zdaj, brez dodatnih vlaganj. V primeru, da jih ne bomo prodali, bodo prostori namenjeni najemu ali brezplačni uporabi,« so še razložili pristojni v mestni upravi, ki so prepričani, da so ti prostori najbolj primerni za storitvene dejavnosti in neživilsko trgovino. Potrebni pa bodo tudi konkretnega čiščenja, saj je danes ta podhod priljubljeno zbirališče ptičev, kar je dobro vidno po stenah in tleh.

Evropa tudi ni imela posluha

Za opisano ureditev podhoda, ki predstavlja pomembno povezavo Bežigrada z mestnim središčem, je Mestna občina Ljubljana sicer namenila približno 1,2 milijona evrov. Da bi v prostoru pod zahodnimi arkadami, ki je ostal brez zasteklitve, uredili pokrito kolesarnico, pa so računali na evropska sredstva. Njihova kandidatura v okviru projekta Ljubljana za zeleno mobilnost je bila nato neuspešna, zato so idejo o zastekljenem prostoru za varno hrambo koles na železniški postaji opustili, kolesarji pa se morajo tako zadovoljiti s petimi stojali za kolesa.dv