Ponovna uvedba dovoljenj za opravljanje taksi prevozov na območju Mestne občine Ljubljana, brez katerih taksisti ne smejo voziti po rumenih pasovih in se ustavljati na taksi postajališčih, je očitno obrodila sadove. Pri mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so povedali, da so v lanskem letu na podlagi 409 vlog izdali dovoljenja za 789 taksijev. Dovoljenje, ki velja eno leto, stane 200 evrov, kar pomeni, da je na račun taksistov skupaj s taksami, ki jih ti plačajo ob vložitvi vloge, mestna občina lani zaslužila dobrih 165.000 evrov.

V prvem tednu letošnjega leta je vlogo za izdajo dovoljenja za opravljanje taksi prevozov na območju Ljubljane vložilo 110 taksistov. Prav tako so v tem času izdali dovoljenji dvema taksistoma za 27 avtomobilov, so povedali pri mestni občini. Dovoljenja si lahko taksisti sicer priskrbijo skozi vse leto, a dokler nalepk z grbom in zaporedno številko, ki jo morajo nalepiti na prednja vrata, nimajo, ne smejo voziti po rumenih pasovih.

Več opozoril kot kazni

Takšnim, ki se na nova pravila požvižgajo, pa so bili lansko leto tudi v večkratnih poostrenih nadzorih za petami mestni inšpektorji in redarji. »Po sprejemu odloka o taksi prevozih smo ugotovili več različnih kršitev in v 161 primerih ukrepali z izdajo plačilnega naloga, v 253 primerih pa z izrekom opozorila,« so razkrili pri mestnem redarstvu.

Kršitelji so bili najpogosteje brez vseh potrebnih listin (pogodba o zaposlitvi, izpit o poznavanju območja Ljubljane, avto taksi izkaznica), vključno z neposedovanjem nalepk. Lani so redarji zabeležili 30 takih primerov. Med kršitelji je bilo tudi veliko takih, ki so neupravičeno zapustili svoje vozilo.

Koliko denarja je torej kapnilo v mestni proračun? »Znesek posamezne izrečene globe je 250 evrov, kar znese skupno 40.250 evrov oziroma 20.125, če je kršitelj plačal globo v osmih dneh. Postopki plačila so v različnih fazah, zato končnega zneska še ni,« so pojasnili pri mestnem redarstvu.

Taksisti: Nadzora skorajda ni!

Potem ko že leto in pol na območju Ljubljane taksisti potnikom ne smejo zaračunavati več kot 1,5 evra za kilometer vožnje in največ dva evra za startnino, so lansko leto z odlokom prepovedali tudi zaračunavanje prtljage. Na mestnem inšpektoratu so povedali, da v tem času niso izrekli nobene globe zaradi neupoštevanja najvišje cene prevozov, medtem ko so izdali dve odločbi z izrekom opomina. »Smo pa v lanskem letu izrekli eno globo v znesku 1200 evrov zaradi neupravičenega zaračunavanja prtljage in izdali eno odločbo z izrekom opomina,« so pojasnili na mestnem inšpektoratu, kjer opažajo, da je večina taksistov uskladila cenik z določili odloka.

A šef taksi podjetja Laguna Silvester Mikše pravi, da je na terenu slika popolnoma drugačna. »Nadzor je zelo slab, zato še vedno veliko taksistov vozi po tarifah, ki so višje od zapovedanih. Vsaj 400 taksistov vozi tudi vsak dan po rumenih pasovih brez nalepk. Dogaja se celo, da več taksistov vozi z nalepko, na kateri je enaka zaporedna številka. Eden jo kupi, drugi jo ponaredijo, zgodi pa se nič. Kar pojdite zjutraj pred Kino Šiška ali zvečer na Slovensko cesto. V vrsti stojijo brez nalepk, nobenega redarja ali inšpektorja pa od nikoder,« se huduje Mikše.