Udeleženci shoda proti širitvi Dunajske ceste v petpasovnico – bilo jih je kakšnih sto – so s transparenti, piščalkami in protestivalskimi maskami simbolično prehajali prehod za pešce med Dunajsko cesto in Kržičevo ulico ter tudi ob zeleni luči za avtomobile še trenutek postali na cesti. Nihče od voznikov ni trobil, razumevajoče sta delovala tudi policista, ki sta opazovala dogajanje. »Nič nimam proti avtomobilom, ampak pešci in kolesarji morajo imeti prednost. Treba je promovirati zeleno prevozništvo. V Ljubljani pa se širijo ceste in gradijo nove garažne hiše. To, kar kanijo narediti z Dunajsko, bo le privabilo nove avtomobile in iz urbanega okolja izrinilo kolesarje in pešce,« je povedala Nina Vombergar, ki si je s prijateljem med prehajanjem prehoda za pešce podajala frizbi. S tem sta v skladu s sloganom evropskega tedna mobilnosti »naše ulice, naše odločitve« oziroma z udomačeno različico »naša Dunajska, naša odločitev« želela ponazoriti, da so ulice in ceste prvenstveno namenjene ljudem.

Nekaj je bilo tudi naključnih mimoidočih, ki so zaradi karnevalskega vzdušja samo debelo gledali, kaj se dogaja. »Proti širitvi Dunajske? To je pa pametno, saj je že zdaj dovolj široka za njihove limuzine,« je – ciljajoč na mestno oblast – shodu nemudoma namenila podporo rdečelasa gospa srednjih let, ki je dogajanje opazovala na kolesu.

Karavana miroljubnih in razposajenih protestnikov se je iz startne pozicije pri Bežigrajskem dvoru sprehodila še po drugih križiščih, ki jih mestna občina navaja kot razlog za širitev Dunajske od Bavarskega dvora do propadajočega Plečnikovega stadiona za Bežigradom. Po mnenju mestnega vodje oddelka za promet Petra Skuška se je namreč po uvedbi rumenih pasov za avtobuse poslabšalo stanje na nekaterih stranskih cestah, s širitvijo Dunajske pa bi izboljšali pretočnost križišč.

A v Koaliciji za trajnostno prometno politiko, kjer so s podporo Protestivala pripravili shod, se s tem ne strinjajo. Pravijo namreč, da bi širitev privabila v mesto le nove avtomobile, problem pa bi ostal. »Širitev Dunajske je skregana s sprejeto prometno strategijo, ki pravi, da je treba avtomobilski promet nadomeščati z mestnimi avtobusi, kolesarjenjem in hojo. Doslej je bilo sprejetih že kar nekaj pozitivnih ukrepov za zmanjšanje števila avtomobilov, širitev Dunajske pa bi bil nepotreben pljunek v lastno skledo. Ulice in mesta naj se gradi za ljudi, saj je načrtovanje ulic za avtomobile preživeta prometna paradigma. Namesto širitve Dunajska cesta potrebuje nove drevorede, zelenice in varne kolesarske poti,« je prepričana Katarina Otrin iz društva za sonaravni razvoj Focus.

Bo mestna oblast, ki se rada ponaša z nazivom Zelena prestolnica Evrope 2016, klonila? Ljubljanski župan Zoran Janković je danes poudaril, da dokončnega dogovora glede širitve Dunajske ceste še ni, in v svojem slogu dodal, da je veliko ceneje, če nič ne delajo.