Nekdaj značilni prometni kaos po in ob Gosarjevi ulici za Bežigradom, kjer so se za zadnje proste parkirne prostore borili zaposleni in študenti fakultete za družbene vede, ekonomske fakultete, fakultete za javno upravo in pedagoške fakultete, bo odslej gotovo nekoliko manjši, a bodo zato parkirni prostori od srede oktobra tudi plačljivi. Prejšnji teden je Javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice (LPT) začelo postavljati rampo pred parkiriščem ob omenjeni ulici, kjer bo prostora za 190 vozil. Cena za prvi dve uri parkiranja bo 60 centov, za vsako naslednjo uro enako, možen pa bo tudi letni najem za 180 evrov in nočno parkiranje za 1,8 evra na noč.

Parkirnine na pobudo univerze in fakultet

Pri podjetju LPT razlagajo, da je bilo območje med javne parkirne površine uvrščeno na pobudo predstavnikov Univerze v Ljubljani in omenjenih fakultet, namenjeno pa bo predvsem uslužbencem in študentom, čeprav bo odprto za vse. Odziv študentov jih ne skrbi. »Študenti imajo možnost najeti parkirni prostor na tem območju ali v garažni hiši Stožice. Parkirnino že plačujejo na parkirišču, ki ga na površini ekonomske fakultete na začetku Gosarjeve ulice upravlja Parks1,« so odgovorili. Na omenjenem parkirišču pol ure parkiranja stane 50 centov, ura evro, ves dan pa 18 evrov. Posebne ugodnosti imajo študenti ekonomske fakultete, ki si lahko kupijo kartico za 3,5 evra in jo nato polnijo s krediti za 1,1 evro v predplačilu in 1,7 evra ob rednem plačilu, kredit pa velja za eno parkiranje na posamezen dan. Lahko si zagotovijo tudi mesečni najem za 22 evrov, medtem ko za preostale ta znaša 80 evrov, za pravne osebe pa 104 evre.

Zaradi omenjenih sprememb bo odslej verjetno bolj na udaru blokovsko naselje BS3, kjer so rampe zaradi nerešene koncesije za upravljanje z njimi še vedno dvignjene. Že zdaj, pred prihodom več tisoč študentov na Kardeljevo ploščad, je tam zaparkiran skoraj vsak kotiček, vključno z nekaterimi otroškimi igrišči in drugimi ne za to namenjenimi površinami. V okolici se sicer verjetno najbolj splača sistem »parkiraj in pelji« (P+R) v garažni hiši Stožice, ki za 1,2 evra vključuje celodnevno parkiranje in prevoz z avtobusom v mesto in nazaj. A v Stožicah se ta sistem ni tako obnesel kot na Viču. »P+R na Viču je takoj ob vpadnici, avtobusno postajališče z dobrimi povezavami pa je neposredno ob parkirišču. Kot vidimo, je zaradi tega tudi večinoma poln. Garažna hiša v Stožicah je preveč dislocirana, avtobusna povezava je slabša in preveč oddaljena,« je pojasnil dr. Peter Lipar z ljubljanske fakultete za gradbeništvo.

Manj z avtom, več s kolesom

Sicer pa prometne navade več kot 40.000 ljubljanskih študentov gotovo vplivajo na prometno sliko prestolnice. Lipar je s sodelavci pred približno štirimi leti med študenti opravil anketo, kako prihajajo do fakultet. Prišli so do dveh presenetljivih ugotovitev – kar ena tretjina se jih je takrat pripeljala z osebnim avtomobilom in le deset odstotkov s kolesom, preostali pa večinoma z javnim prometom. »A to so nekaj let stari podatki. Ocenjujem, da se je zaradi krize delež študentov, ki se vozijo z avtomobilom na fakulteto, zmanjšal na približno dvajset odstotkov, gotovo pa se je povečal delež kolesarjev. Stojala za kolesa tukaj okrog fakultet so polna, stojala s kolesi za izposojo pa večinoma prazna,« je povedal. Dodaja, da je k temu naravnana tudi prometna politika mesta, ki se je zavezalo, da bo do leta 2020 število prihodov z osebnimi vozili zmanjšalo z dveh na eno tretjino. »K temu spada tudi zmanjšanje parkirnih prostorov in višja cena zanje. S tem se bo ljudi, gotovo tudi študente, spodbudilo k uporabi drugih prevoznih sredstev in k hoji.«