Državni sekretar na ministrstvu za kulturo Tone Peršak ni edini državni sekretar, ki je hkrati tudi občinski svetnik. V mariborskem mestnem svetu namreč sedi državni sekretar ministrstva za notranje zadeve Andrej Špenga, ki je bil za svetnika izvoljen na listi SMC.

Špenga nam je včeraj dejal, da se je glede združljivosti funkcij pozanimal pri protikorupcijski komisiji. Ker MNZ po njegovih besedah ne opravlja nadzora nad zakonitostjo dela občin, sta državnosekretarsko mesto in položaj mestnega svetnika združljiva. Pri tem navaja, da nadzor nad zakonitostjo dela občin opravlja inšpekcija za javni sektor, ki je po razdružitvi ministrstev za notranje zadeve in za javno upravo (MJU) pristala pri slednjem.

Državni sekretar je vpliven

A se vodja službe za lokalno samoupravo pri MJU Roman Lavtar s tem ne strinja. KPK po njegovih besedah ne more interpretirati zakona o lokalni samoupravi, temveč tolmači zakon o integriteti in preprečevanju korupcije. »Tisti, ki je pristojen za razlago zakona o lokalni samoupravi, je MJU. Omenjeni funkciji sta nezdružljivi, saj tudi MNZ opravlja nadzor nad delom občin,« pravi Lavtar. Ob tem dodaja, da bi tudi to, če MNZ v določenem času nadzora ne bi želel opravljati, kazalo na nezdružljivost državnosekretarske in svetniške funkcije. »Državni sekretar namreč lahko vpliva na to, da ne bi opravili nadzora, ko bi ga morali.«

Kot smo že poročali, so v službi za lokalno samoupravo pripravili že dve mnenji, iz katerih izhaja, da je državnosekretarska funkcija nezdružljiva s funkcijami v organih občin (to naj ne bi veljalo le za zunanje ministrstvo in službo vlade za Slovence v zamejstvu in po svetu). Tako je služba za lokalno samoupravo že v prejšnjem mandatu, ko se je v dvojni vlogi znašel državni sekretar na ministrstvu za delo in tedanji ptujski mestni svetnik Dejan Levanič, zapisala, da zakon o lokalni samoupravi med drugim določa, da državni organi nadzorujejo zakonitost dela organov občine, in sicer po ministrstvih in vladi, »kar kaže na nezdružljivost funkcij v organih občin in državnih organih«.

Trzinski občinski svet se je razdelil na pol

»Ne glede na to, za katero konkretno področje je imenovan državni sekretar, je treba pri izvajanju nadzorstvene pristojnosti upoštevati celotno delovno področje ministrstva,« so še zapisali. In pojasnili, da po zakonu o državni upravi državni sekretar pomaga ministru pri njegovem delu in ga lahko tudi nadomešča. Iz zakona o vladi pa med drugim izhaja, »da minister ne more biti župan ali član občinskega sveta, kar smiselno velja tudi v primeru, ko državni sekretar nadomešča ministra«.

Levanič je na podlagi tega mnenja zapustil položaj mestnega svetnika. Kot nam je dejal včeraj, je sam zaprosil, naj mestna oblast preveri združljivost obeh funkcij, ko so pridobili mnenje službe za lokalno samoupravo, pa je odstopil kot mestni svetnik.

Prav tako je služba za lokalno samoupravo zapisala, da nista združljivi funkciji državnega sekretarja na kulturnem ministrstvu in občinskega svetnika. Očitno pa Peršak ne namerava posnemati Levaniča. Kot je poudaril, bi v primeru odstopa lista, na kateri je kandidiral, izgubila eno svetniško mesto, saj še ni minilo šest mesecev od volitev. Prav tako meni, da je mnenje službe za lokalno samoupravo preveč restriktivno in da je veliko bolj verodostojno mnenje KPK, da sta omenjeni funkciji načeloma združljivi.

Je pa Peršak zagotovil, da bo spoštoval odločitev trzinskega občinskega sveta. Ta je pred dnevi o njegovem nadaljnjem opravljanju svetniške funkcije glasoval, vendar se je razdelil na pol (Peršak se je iz odločanja izločil). To pa pomeni, da bo še naprej dvojni funkcionar.