Cerar je zatrdil, da je v strateškem interesu Slovenije, da se na področju posodobitve železnic oziroma zagotovitve ustreznih tehničnih standardov na obeh evropskih prometnih koridorjih, ki potekata prek Slovenije, naredi bistveni premik.

A opozoril je, da je zadeva še v razpravi, vlada pa išče različne poti. "Vse je še zelo odprto, iščemo najboljše možnosti," je zagotovil.

Do konca meseca prijava na razpis za evropska sredstva

Cerar je znova zagotovil, da bo vlada do konca meseca projekt prijavila na razpis za nepovratne evropska sredstva iz mehanizma za povezovanje Evrope (CEF), ampak s tem iskanje najboljše poti "nikakor ni končano". Vlada bo tako po njegovih besedah tudi v prihodnjih mesecih intenzivno delala na tem, da najde tisto možnost, ki je tako strokovno utemeljena kot tudi politično sprejemljiva in finančno "stoodstotno vzdržna".

Da bi to ugotovili, vlada po njegovih besedah potrebuje čas, v procesu pa se pojavljajo različne možnosti. Tudi vprašanje kakršnekoli prodaje državnega deleža v Luki Koper je treba po njegovem mnenju vzeti le kot eno izmed možnih zamisli. Zgolj omemba te možnosti je sicer sprožila precej nasprotovanja.

Nikakor pa ni še nič sprejeto, je sklenil Cerar.

Projekt vreden 1,35 milijarde evrov

Vlada se je sicer v četrtek seznanila tudi s prijavo na razpis za nepovratna sredstva EU iz mehanizma CEF in možnostmi financiranja izgradnje drugega tira železniške povezave Divača-Koper.

Predstavniki vlade se danes glede tehničnih podrobnosti usklajujejo še s strokovnjaki iz Evropske komisije, nato pa bo dokončno oblikovan predlog, kako se bo Slovenija prijavila na evropski razpis. Rok za prijavo je 26. februar.

Največji infrastrukturni projekt na tej povezavi, na 1,35 milijarde evrov ocenjeni drugi tir, se bo po sedanjem predlogu vlade poleg z evropskimi sredstvi financiral še z javno-zasebnim partnerstvom, del pa bo predstavljala udeležba Republike Slovenije.