Ukrepi, ki jih je Slovenija izbrala za ureditev razmer, so, kot je dejala Bulčeva, vzpodbudni, zato je Slovenija pridobila zaupanje Evropske komisije glede sposobnosti obvladovanja javnih financ. S proaktivnostjo in samostojno držo bo Slovenija po njenih besedah vzbujala čedalje več zaupanja tudi na investicijskem področju. »Veseli me, da tudi Slovenija čedalje bolj prepoznava svoj pomen v evropskih prometnih integracijah,« je dodala komisarka za promet.

Skušajo povrniti del mednarodnega ugleda

Cerar pa je na novinarski konferenci po srečanju v Ljubljani pojasnil, da je komisarko seznanil z napori vlade za ureditev javnih financ, namenjenih za njihovo dolgoročno konsolidacijo, ki je nujni pogoj za stabilizacijo Slovenije. »Vlada je po začetnem obdobju poleg izrazitih naporov za konsolidacijo javnih financ že sprejela tudi prve ukrepe, ki bodo pokazali, v katero smer želimo iti,« je dodal.

Slovenija se tako trudi povrniti tisti del mednarodnega ugleda, ki ga je v zadnjih letih izgubila zaradi krize in ne najbolj primernih pristopov. »To bomo storili s konsolidacijo javnih financ in vključevanjem v mednarodne povezave in izboljšavo poslovnega okolja. Prepričan sem, da bomo izkoristili vse možnosti, da dobimo sredstva za pospešitev gospodarske rasti in zaposlovanje mladih,« je dodal.

Okrepljeno sodelovanje s sosednjimi državami

Cerar si sicer želi, da bi Slovenija postala bolj odprta država in okrepila sodelovanje s sosednjimi državami ter se na ta način uveljavila kot spodobna, trajnostno in gospodarsko naravnana država. »S sodelovanjem bomo lahko izkoristili nov zagon, ki se obeta v prihodnjih letih, in razvijali državo,« je poudaril.

Komisarki je pojasnil tudi, kako je Slovenija pripravila predloge 22 projektov za naložbeni načrt, ki so skupaj vredni 9,2 milijarde evrov. Z njimi ima vlada, kot je dejal, zelo resen namen, saj gre za številne za Slovenijo zelo pomembne projekte, tudi takšne s področja prometa.

Projekti v času »čiščenja«

»Prepričan sem, da bo tudi komisarka Bulčeva pomagala pri tem, da bo imela komisija dovolj posluha za projekte, ki jih predlaga Slovenija, saj so strateškega pomena tudi za širši del srednje Evrope in povezavo Slovenije in Evrope z drugimi deli sveta,« je dejal Cerar. Pri tem je izpostavil drugi tir Koper-Divača, izboljšavo železniškega križa in tretjo razvojno os.

Bulčeva se sicer danes ni želela izjasniti o posameznih projektih, saj so ti še v procesu »čiščenja«, komisija pa bo dala uraden seznam projektov po usklajevanju s posameznimi članicami. Ponovila je, da komisarji nimajo vpliva na to, kateri projekti bodo financirani, saj bodi za to zadolžene posebne strokovne komisije. Izpostavila je še, da se morajo države aktivno vključiti v strateški naložbeni program, ki je izjemnega pomena tudi za področje prometa.