Tako koncern letos pričakuje kar osemodstotni upad prodaje. Toda to le deloma razloži slabe prodajne številke. Peugeot in Citroën sta po mnenju poznavalcev namreč ostala ujeta na nikogaršnji zemlji, saj evropski trg prestižnejših vozil večinoma obvladujejo nemški proizvajalci, cenejša vozila so zlasti domena korejskega uvoza, drugi proizvajalci pa se borijo za drobtinice.

Renault zadnji tovrstni "grešnik"

Posledično je PSA že v prvi polovici leta utrpel izgubo iz poslovanja v višini 700 milijonov evrov, že vse od sredine lanskega leta pa izgubil kar 200 milijonov evrov denarnih sredstev na mesec. Tako si je izvršni direktor Philippe Varin za cilj zadal, da bo do konca leta 2014 spet vzpostavil razmere, ki mu bodo omogočale pozitivni denarni tok iz poslovanja. S tem namenom je koncern v začetku leta sklenil strateško partnerstvo z ameriškim velikanom GM, pri čemer si bosta oba proizvajalca prizadevala za znižanje stroškov s pomočjo skupnega razvoja in nabavne verige. A v javnosti precej bolj odmeva načrt zmanjševanja proizvodnje in množičnih odpuščanj. PSA namreč namerava do leta 2014 zapreti proizvodni obrat v francoskem Aulnayu, obenem pa zmanjšati obseg proizvodnje v obratu v Rennesu. S tem bo poleg lani napovedane ukinitve 6000 delovnih mest na cesti pristalo še 8000 zaposlenih, tako pa bo PSA precej oklestil skupno delovno silo, ki je konec lanskega leta znašala dobrih 209.000 zaposlenih. Zadnji francoski proizvajalec, ki je zaprl svoj obrat na domačih tleh, je bil sicer Renault daljnega leta 1982.

Dosti bolje ne kaže niti konkurenci

Načrt PSA je med zaposlenimi pričakovano naletel na izrazit odpor, saj so pred vrati Aulnaya organizirali množične proteste. Dosti boljši ni bil niti odziv vlagateljev, saj so delnice padle za skoraj dva odstotka. Tako je PSA v letošnjem letu izgubil že skoraj tretjino tržne kapitalizacije, ki trenutno znaša le še 2,5 milijarde evrov, vse tri velike bonitetne agencije pa ocenjujejo obveznice družbe kot ničvredne oziroma "junk". Razmere niso prav nič rožnate niti za druge proizvajalce, saj naj bi po ocenah združenja evropskih avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) število prodanih vozil letos doseglo le 12,2 milijona, torej najmanj od leta 1995 in kar petino manj od rekordnih ravni iz leta 2007. Dolgotrajno bo tudi okrevanje, saj si trg še zlepa ne bo opomogel - predkrizne prodajne ravni naj bi dosegli šele okoli leta 2018.