Da je promet upadel za 2,3 odstotka, na dobrih 70 milijonov evrov, je v največji meri "kriva" racionalizacija potrošnje in s tem prehajanje uporabnikov na pakete z nižjo mesečno naročnino. "K znižanju prihodkov prispeva tudi pocenitev cen medmrežnega povezovanja med mobilnimi operaterji," je navedel Matjaž Savodnik, zdaj že nekdanji direktor Tušmobila. Julija ga je namreč zamenjal Mirko Tuš, direktor in lastnik krovnega Tuš Holdinga. Glede na leto 2009 je operater sicer povečal poslovne prihodke milijon evrov, tej rasti pa so botrovale zlasti pogodbene kazni (izvršbe in zamudne obresti), ki jih je zaračunal uporabnikom.

Če je bil Tušmobilov EBITDA na veselje Mirka Tuša, ki si že dlje časa prizadeva prodati operaterja (to zahtevajo tudi banke), pozitiven, pa je ta zaradi visokih preteklih vlaganj in s tem povezane amortizacije znova ustvaril visoko izgubo, več kot deset milijonov evrov. Čeprav je v gradnjo omrežja (zgradil je 89 baznih postaj) in v IT-opremo vložil skoraj tretjino manj denarja kot leto prej, pa je bil v rdečih številkah tudi prosti denarni tok. Ta kaže, koliko denarja družbi po vlaganjih preostane za poplačilo dolga in obresti ter morebitno izplačilo dividend in nakupe naložb. Še leta 2009 je imel Tušmobil na tem področju več kot 16-milijonski primanjkljaj, lani pa je manko znašal le 1,7 milijona evrov.

Ker je Mirko Tuš vanj vrsto let vlagal svež kapital, Tušmobil ni toliko zadolžen. Ob dolgovih do dobaviteljev, ki presegajo 23 milijonov evrov, je imel namreč konec lanskega leta "le" za 15 milijonov evrov finančnih obveznosti do bank in družb v skupini. Pri tem se je lani razmerje med kratkoročnimi in dolgoročnimi obrnilo krepko v prid zadnjih. Za obresti je moral sicer lani Tušmobil odšteti precej manj kot leto prej, okoli 350 tisočakov. Čeprav je imel operater konec leta 2010 za dobrih 30 milijonov evrov kapitala (ob 71,7 milijona evrov bilančne vsote), pa naj opozorimo, da se je Tuš Holding v sporazumu, ki ga je letos sklenil z bankami, zavezal, da sredstva od odprodaje nepotrebnih naložb ne bodo prišla do Tušmobila. Kljub visoki izgubi, ki jo ta ustvarja, pa lahko banke vanj "vložijo" še največ 7,5 milijona evrov.

tomaz.modic@dnevnik.si