V Pivovarni Laško pa so se lani soočali tudi s padcem pri osnovni dejavnosti. V Sloveniji se jim je količinska prodaja znižala za desetino, medtem ko so v tujini, ki sicer predstavlja le manjši del prodaje, zabeležili 17-odstotno rast. Zaradi padca količinske prodaje so se lani prihodki Laškega znižali za nekaj več kot osem milijonov evrov, na 91,3 milijona evrov. Ker so se stroški znižali po polovico nižji stopnji kot prihodki, se je dobiček iz poslovanja lani znižal za tretjino, na 11,2 milijona evrov, kar je najslabši rezultat v več kot petih letih. Kako je lani poslovala celotna Skupina Pivovarna Laško, za zdaj še ni znano. Konsolidirane rezultate bodo namreč v Laškem razkrili šele v zadnjem tednu marca.

Padec dobička je Laškemu lani onemogočil tudi razdolžitev, saj so se finančne obveznosti znižale za vsega odstotek, na 265,9 milijona evrov. Kot je znano, družbe iz Skupine Pivovarna Laško trenutno prodajajo svoj četrtinski delež Mercatorja, obenem pa tudi Delo in Večer. Poleg tega uprava, ki jo vodi Dušan Zorko, išče tudi kupca za njihov delež v Probanki ter hotela Hum in Savinja.

Da se v Laškem soočajo z likvidnostnimi težavami, nakazujejo tudi poslovne obveznosti, ki so kljub nižjemu obsegu poslovanja ostale nespremenjene pri 17 milijonih evrov. Delež kapitala v financiranju je konec lanskega decembra znašal le še 29,9 odstotka oziroma skoraj polovico manj kot pred tremi leti.

matjaz.polanic@dnevnik.si