Dobiček iz poslovanja pred obrestmi, davki in amortizacijo (EBITDA) je v prvem trimesečju znašal 65,34 milijona evrov, kar je sedem odstotkov manj kov v enakem lanskem obdobju, je družba danes sporočila preko spletnih strani Ljubljanske borze.

V skupini Telekom Slovenije so se v prvih treh letošnjih mesecih nadaljevali negativni poslovni trendi, ki jih je bilo zaznati že v lanskem letu. Kljub rasti poslovnih prihodkov zaradi širitve poslovanja v Makedoniji čisti poslovni izid v primerjavi z enakim obdobjem lani ni zadovoljiv.

Na slabši čisti poslovni izid skupine vplivajo tako negativni poslovni izid družb v Makedoniji kot tudi slabitve terjatev v Telekomu Slovenije, ki so posledica neplačanih terjatev operaterjev v Sloveniji, poudarjajo v družbi.

Čeprav trimesečni rezultati v celoti še ne napovedujejo poslovnih gibanj v celem letu, je nova uprava Telekoma Slovenije, ki je v polni zasedbi začela z delom šele po koncu trimesečnega obdobja, prednostno že sprejela vrsto ukrepov, s katerimi naj bi negativne trende z začetka leta obrnila navzgor. Trimesečno poslovno poročilo je na sredini seji obravnaval in potrdil nadzorni svet družbe.

Največji družbi iz skupine, Telekom Slovenije in Mobitel, sta sicer ustvarili za 850.000 oziroma 7,9 milijona evrov čistega dobička. Slabše so se odrezale družbe v tujini, razen Ipka na Kosovu, v katerih pravkar poteka proces konsolidacije poslovanja.

V prvih treh mesecih so v skupini za naložbe namenili 25 milijona evrov ali za 8,9 milijona manj kot v enakem lanskem obdobju. V Telekomu Slovenije so za naložbe namenili 10,1 milijona evrov, v Mobitelu 2,7 milijona evrov, v jugovzhodni Evropi pa skupaj 10,8 milijona evrov, od tega 8,1 milijona evrov v Makedoniji.

V Telekomu Slovenije so konec marca zabeležili devet milijonov evrov neplačanih zapadlih terjatev do slovenskih operaterjev elektronskih komunikacij, od tega 87 odstotkov do podjetja T-2. V prvem tromesečju letos je bil zaradi tega oblikovan popravek vrednosti terjatev v višini 1,7 milijona evrov, ki kumulativno sedaj znaša 3,7 milijona evrov.

V Telekomu Slovenije so glede na lansko trimesečje povečali število širokopasovnih priključkov za 9365, število naročnikov Siol TV se je povečalo za 17.757, naročnikov VoIP-a za 16.850 in priključkov IP Centreks za 10.631. Sorazmerno s številom prehodov na nove tehnologije je po pričakovanju upadlo število naročnikov klasične fiksne telefonije, in sicer za 73.557, pojasnjujejo v družbi.

V Mobitelu se še vedno trudijo zadržati tržni delež. Ohranjanje naročniške baze po drugi strani vpliva na nižje prihodke in večje stroške. Število naročnikov se je v primerjavi z enakim obdobjem lani povečalo za pet odstotkov na 828.108 oziroma za 38.992, medtem ko se je število predplačniških priključkov zmanjšalo za 14 odstotkov na 350.453. Za pet odstotkov se je povečalo tudi število priključkov z možnostjo mobilnega širokopasovnega dostopa do interneta.

Na trgih jugovzhodne Evrope je po navedbah družbe na splošno opaziti večje vplive gospodarske krize, cenovno vojno in agresivno trženje konkurentov, kar vpliva na manjšo rast poslovnih prihodkov. Negativnim vplivom se je uspešno izogibal kosovski Ipko, katerega poslovni rezultati se izboljšujejo.

"Rezultati prvega četrtletja pomenijo za nas zelo resno opozorilo. Četudi odvzamemo vplive okolja, na katere skupina ni mogla vplivati, kot so neplačila in posledično slabitve terjatev, trendi v panogi, globalna gospodarska kriza, rezultati kažejo na nujnost temeljnih sprememb v skupini. Boljšega poslovanja ni mogoče doseči le z dvigom prihodkov, temveč je treba temeljito zarezati v stroške, tako kratkoročno kot srednjeročno," je četrtletne podatke o poslovanju komentiral predsednik nadzornega sveta Tomaž Berginc.

Prepričan je, da mora nova uprava nemudoma pričeti z odločnimi koraki k novi, optimalnejši in racionalnejši ter zato tržno bolj učinkoviti organiziranosti.

Predsednik uprave Ivica Kranjčević pa meni, da rezultati poslovanja skupine za prvo trimesečje niso zadovoljivi. "Kratkoročno smo takoj po nastopu mandata te uprave že izvedli vse potrebne ukrepe za zmanjševanje stroškov in učinkovitejše upravljanje, dolgoročno pa stavimo na uspešen proces reorganizacije in konsolidacije, katerega ključne usmeritve uprava pravkar postavlja," je izpostavil.