"Potrebujemo proizvodni obrat ob morju, saj velikih plovil pa tudi kalupov in orodij ni mogoče prevažati s tovornjaki," pravi Japec Jakopin. "Zakaj v Italijo? Ker pri nas preprosto ni mogoče dobiti 300 metrov industrijske obale, kot jo imamo v Tržiču. Sicer pa, saj je tudi to slovensko morje, mar ne? To je zdaj Seawayev izhod na morje."

Nacionalna struktura zaposlenih bo tudi v novi ladjedelnici pestra. Po tretjino bo Italijanov in Slovencev, ena tretjina pa bodo "drugi" kadri iz najrazličnejših držav. Na začetku so zaposlili 75 ljudi, pozneje pa se bo to število dvignilo do 200.

Prva barka, ki jo bodo iz novega obrata potisnili v morje, bo 23-metrska jahta (francoske znamke) beneteau 76, sledila bo za kakšen meter krajša klasična skandinavska barka skagen 70, v načrtovanju pa je bistveno večja ekskluzivna jadrnica shipman 100 (30 metrov dolžine). Za vse je značilno, da njihove cene objavljajo v milijonih evrov.

Seaway pa pripravlja še en svoj novi obrat. To bo tovarna za laminirane izdelke v Puconcih, nedaleč od Murske Sobote, kjer so nova delovna mesta še kako dobrodošla. Le malo južneje, v prekmurskih Odrancih, so Nemci postavili tovarno prestižnih avtodomov Carthago in v njej slovenski delavci že več kot leto dni izdelujejo - po zadnjih izjavah nemških šefov - zelo kakovostne bivalnike njihove vstopne serije chic C. V Seawayevem obratu bo našlo delo okoli 200 novo zaposlenih. Tu bodo nastajali kakovostni izdelki iz umetnih snovi (tudi ogljikovih vlaken), ni pa še padla odločitev, ali bodo sestavni deli za plovila ali ogromni kraki za vetrnice, ki proizvajajo električno energijo in so na svetovnem trgu izjemno zanimivi.

boris.lenic@dnevnik.si