Italijanska modna hiše je že zaprla tri svoje trgovine na Japonskem, svoj poslovni urad v Tokio pa bo po pričakovanjih zaprla konec meseca.

Umik podjetja kaže, da se na Japonskem zmanjšuje prodaja luksuznih izdelkov kot so diamantne ure in ročne torbice iz krokodilje kože.

Tiskovna predstavnica podjetja Versace je povedala: „ Po prihodu novega glavnega direktorja Giangiacoma Ferrarija pregledujemo celotno poslovno strategijo Versaceja. Butiki podjetja na Japonskem niso več ustrezno predstavljali naše blagovne znamke. Zdelo se je bolje, da jih podjetje zapre in začne od začetka ter dejavno, agresivno išče nove lokacije in bolj ustrezne distribucijske kanale.“

Ferrari je na čelo italijanske modne hiše prišel letos poleti iz podjetja Jil Sander, po tem ko je Giancarlo Di Risio podjetje zapustil, domnevno zaradi sporov s kreativno direktorico podjetja Donatello Versace.

Versace sicer ni edino podjetje, ki ga je na Japonskem prizadelo zmanjšano povpraševanje po luksuznih izdelkih. Moët Hennessy Louis Vuitton, lastnik nekaterih izmed najbolj priljubljenih blagovnih znamk na Japonskem, je v prvi polovici leta prodal za 20 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. To podjetje je sicer na azijskem trgu imelo 4 odstotke več prihodkov od prodaje kot lani. Na azijskem trgu, brez upoštevanja Japonske, je podjetje dobilo 24 odstotkov vseh svojih prihodkov. Japonske pa predstavlja 11 odstotkov prihodkov podjetja.

Po podatkih neodvisne agencije za raziskovanje trga Yano Research se je na Japonskem prodaja uvoženih blagovnih znamk v blagovnicah in supermarketih v lanskem letu znižala za 11 odstotkov na približno 12 milijard dolarjev. Prodaja se zmanjšuje že 18 mesecev zapored.

Po ocenah agencije Yano se je na Japonskem od leta 1996 trg uvoženih blagovnih znamk zmanjšal za približno 9 milijard dolarjev, agencija pa predvideva, da se bo ta trend v naslednjih letih nadaljeval, saj se mladi čim manj odločajo za nakup visoko cenovnih in luksuznih izdelkov.