Podobno kot v cestnem prometu gre za rdečo luč na semaforju, pomeni pa, da mora vlak ustaviti in da ne sme nadaljevati vožnje naprej od signala. "Strokovni učitelje je nepravilno poučeval, da sme vlak, ki stoji na postaji, vodeni s centralnega mesta, in pri nemogočem sporazumu, odpeljati mimo tega signala," je pojasnil glavni prometni inšpektor Jurij Kos, ki opozarja, da bi to "lahko pripeljalo do ogrožanja železniškega prometa".

Za lažjo predstavo. S telekomando, kot se imenuje daljinsko upravljanje prog, na SŽ vodijo progo Ljubljana-Jesenice, in sicer iz Ljubljane. Če bi se zaradi nekega razloga zgodilo, da vlakovni dispečer strojevodji ne bi mogel sporoči, da sme oditi s postaje, bi ta ob pravilni uporabi signala "stoj" moral počakati. A strokovni učitelj je mariborske strojevodje, pomočnike strojevodij in vlakovne dispečerje učil ravno nasprotno.

Prometni inšpektorji so SŽ z odločbo naložili, da ponovijo napačno izvedeno šolanje in da nemudoma pisno obvestijo vse strojno osebje o pravilni uporabi znaka stoj v takih primerih. SŽ so, kot je dejal Kos, že odpravile vse pomanjkljivosti.

Kot pravi naš sogovornik, ki pa je želel ostati neimenovan, so takšni primeri informacijske blokade ob dejstvu, da poleg železniškega telekomunikacijskega omrežja že vsakdo premore mobilni telefon, skorajda nemogoči. A stoodstotne varnosti ni, napačna uporaba signalizacije pa ni sprejemljiva.

Ob tem pa se postavlja resno vprašanje, kdo sploh skrbi za ustrezno izvedbo izobraževanja železniških delavcev ter za ustrezno strokovno podkovanost učiteljev. V skladu z zakonom o varnosti v železniškem prometu so za izvajanje strokovnih izpopolnjevanj, preverjanje usposobljenosti in izvedbo izpitov zadolžene SŽ. "Prometni inšpektorji strokovne usposobljenosti neposredno ne preverjajo, temveč preverjajo le, ali so izvršilni železniški delavci opravili strokovni izpit, se strokovno izpopolnjevali in opravili redno ali izredno preverjaje," je naloge inšpektorata v tej zadevi pojasnil Kos.

Na ministrstvu za promet nam včeraj odgovorov v zvezi s tem niso uspeli zagotoviti, saj so bili vsi pristojni odsotni, enak odgovor pa smo prejeli tudi iz agencije za železniški promet. Tudi pojasnila SŽ, ki jih začasno vodi član nadzornega sveta Aleš Tavčar, v zvezi z nepravilnostmi pri izvajanju strokovnih usposabljanj še čakamo.

barbara.hren@dnevnik.si