Da bo vlada evropski komisiji, ki je naši državi zaradi obstoječega, domnevno diskriminatornega vinjetnega sistema Sloveniji že poslala opomin, predstavila predlog, ki bo vključeval vinjete s krajšim obdobjem veljavnosti, so nam včeraj posredno potrdili tudi v Bruslju.

"Za zdaj se zdi, da pri obeh straneh obstaja pripravljenost na sklenitev dogovora. Skoraj zagotovo pa se bodo že v začetku februarja dogodki razvili v smer, ko bomo lahko ugotovili, da bo do kompromisa med Slovenijo in evropsko komisijo zagotovo prišlo," je včeraj za Dnevnik povedal Andrea Maresi iz službe za odnose z javnostmi pri generalnemu direktoratu EU za promet. Že v torek so se predstavniki ministrstva za promet, ki ga vodi Patrick Vlačič, sestali tudi s strokovnjaki iz kabineta evropskega komisarja za promet Antonia Tajanija. "S tem smo vzpostavili stalni dialog z Brusljem, ki je namenjen iskanju vzdržnega in pravičnega sistema cestninjenja," so nam pojasnili na ministrstvu.

Čeprav za zdaj ni znano, koliko bodo stale vinjete s krajšim obdobjem veljavnosti, pa bodo te ob nespremenjenih cenah eno- in polletne vinjete skoraj zagotovo pomenile nov udarec za Darsovo blagajno. "V tem primeru bi uvedba desetdnevne vinjete po ceni 15 evrov prinesla za približno petino manjše vinjetne prihodke, če bo vseh prodanih vinjet okoli 2,5 milijona," priznavajo na Darsu.

Komisar Tajani je sicer pred dnevi za tržaški časnik Il Piccolo izjavil, da bi morala Slovenija uvesti tedenske vinjete, ki ne bi smele stati več kot pet evrov, kar bi bilo v skladu z evrovinjetno direktivo, ki zapoveduje proporcionalno določanje cen vinjet znotraj posameznih držav. Kljub temu so nam na ministrstvu včeraj zatrdili, da pri določanju cene ne nameravajo upoštevati omenjene direktive, saj ta velja le za težka tovorna vozila.

Dars je sicer za leto 2009 načrtoval prodajo okoli milijona letnih in okoli 1,5 milijona polletnih vinjet, kar pomeni, da naj bi iz tega naslova iztržil manj kot 108 milijonov evrov. Če bi torej Dars v letu 2010, ko bi teoretično lahko začele veljati sedem- ali desetdnevne vinjete, prodal enako količino vinjet, gre sklepati, da bo velika večina tujcev oziroma tranzitnih potnikov namesto (pol)letne vinjete kupila eno ali dve vinjeti s krajšim rokom veljavnosti. Že pred slabim letu dni so na ministrstvu za promet v simulacijah uvedbe vinjet predvideli, da naj bi tuji lastniki osebnih vozil, ki se skozi Slovenijo peljejo največ dvakrat na leto, kupili najmanj 40 odstotkov vseh vinjet. V tem primeru bi torej Dars prodal približno milijon vinjet in zanje, če bi stale 15 evrov, od tujcev iztržil 15 milijonov evrov, torej več kot dvakrat manj kot lani. V Dnevniku smo že pred časom poročali, da bi Dars v primeru uvedbe krajših vinjet moral za sto odstotkov podražiti tako letne kot polletne vinjete.

Ob tem velja opozoriti, da naj bi Darsu že letos zmanjkalo najmanj 31 milijonov evrov za poplačilo obveznosti iz naslova servisiranja dolga v višini 185 milijonov evrov. "Ob predstavitvi naših rešitev bomo predstavili tudi vse izračune posledic uvedbe kratkotrajnih vinjet za Darsov finančni položaj," so pojasnili na ministrstvu. Darsov dolg z državnim poroštvom po zakonskih osnovah je konec junija lani znašal 2,46 milijarde evrov.