Izbor najboljših zaposlovalcev, medijsko-raziskovalni projekt, ki pod okriljem Dnevnika poteka sedmo leto, se bo v četrtek, 20. marca, končal z interaktivno konferenco Pridobivanje novih znanj in delitev dobrih praks ter z večernim izborom najboljših zaposlovalcev. V izbor Zlata nit 2013, ki ostaja unikaten izbor na področju vodenja in razvoja zaposlenih, se je prijavilo 86 podjetij, od tega 43 malih, 29 srednje velikih in 14 velikih podjetij. Na anketo je odgovarjalo 6413 zaposlenih, povprečna ocena kakovosti odnosa med zaposlenimi in organizacijo pa znaša 3,69 in pada z velikostjo podjetja, pri malih je najvišja in znaša 4,14, pri srednjih 3,83, pri velikih podjetjih pa 3,52.

Tudi priznanje za zlato prakso

Po pregledu poslovanja podjetij in rezultatov ankete, ki so jo anonimno izpolnjevali zaposleni v podjetjih, je bilo v vsaki od velikostnih skupin izbranih po sedem finalistov. Izmed njih bodo v četrtek na zaključni prireditvi izbrali najboljšega zaposlovalca med malimi podjetji, najboljšega zaposlovalca med srednje velikimi in najboljšega zaposlovalca med velikimi podjetji. V Zlati niti so ta naziv prejela podjetja Lotrič Meroslovje, RIKO in Krka, medtem ko je Steklarna Hrastnik prejela posebno priznanje za zgledno prestrukturiranje. Priznanje za zlato prakso, ki ga bodo podelili tudi letos, na razpis pa se je prijavilo 22 podjetij, je šlo v roke Jasne Mihelj Coustaury, ki ga je prejela v imenu podjetja Aviat.

Tokrat med finalisti predstavljamo še zadnjo skupino, v kateri so gazela RCM, Simobil, SRC, Steklarna Hrastnik in Trgotur. Trgotur, družinsko podjetje, ki deluje na področju iskanja kadrov, v Dnevnikovem izboru najboljših zaposlovalcev sodeluje drugič. V podjetju, ki je na trgu vse od leta 1990, pravijo, da so vsi sodelavci izjemno pozitivno naravnani, visoko usposobljeni za svoje delo in usmerjeni v takojšnje reševanje problemov. Tudi zato menijo, da podjetje ob visoki zavzetosti sodelavcev dela uspešno in se je ob veliki konkurenci, tokrat je v Zlati niti sodelovalo 42 malih podjetij, uvrstilo med sedmerico finalistov.

»Res je, tokrat sodelujemo drugič, zelo verjetno pa bomo tudi v prihodnje. Enkratno merjenje 'stanja zaposlenih' je sicer koristno, a le kontinuirano spremljanje daje pravo povratno informacijo o tem, ali smo na pravi poti in delamo prave stvari,« razmišlja Štefanija Kadliček, direktorica podjetja, in pojasnjuje, kako bodo v Trgoturju uporabili rezultate ankete, ki so jo izpolnili njihovi zaposleni. »Iz rezultatov tokratne analize je opaziti, da nekateri talenti naših zaposlenih za zdaj ostajajo neizkoriščeni. To bo podjetju v povezavi z njihovo navezanostjo nanj zagotovo pomenilo svetlo prihodnost, saj smo iz vrst zaposlenih že sestavili ekipo, ki skrbi za optimizacijo procesov, še višjo kakovost storitev in za inovacije.«

Opažajo pa, da so na splošno rezultati boljši kot leto prej, kar po prepričanju Štefanije Kadliček kaže na to, da je lanska reorganizacija, ki se je delno opirala tudi na ugotovitve Zlate niti 2012, dosegla namen. »Navsezadnje smo se prebili med letošnje finaliste. Kar pa seveda ne pomeni, da se bomo pri tem ustavili.« Ksenija Špiler Božič, ki bo v četrtek na izobraževalnem delu Zlate niti 2013 vodila delavnice, je nedavno za Dnevnik dejala: »Ob različnih priložnostih prebiram in poslušam izjave menedžerjev različnih slovenskih podjetij, ki poudarjajo, kako pomembni so zaposleni. To se sicer lepo sliši, vendar dejanski rezultati teh besed ne odražajo, saj bi morali biti v tem primeru rezultati Zlate niti odlični in ne povprečni. Naši zaposleni so z nami 2016 ur na leto, zato je potrebno veliko več kot samo hvaljenje zaposlenih.

Manjšim gre lažje

Kadličkova se z njo strinja. »Žal ima v veliki meri prav. Res se premalo podjetij odloča za sistematično in periodično spremljanje stanja svojih zaposlenih. Razlogov za to je najbrž več, pri čemer po mojih izkušnjah prednjači argument, da za razvoj ni denarja oziroma da se borijo za preživetje. Mi vsekakor zagovarjamo to, da razvoj nikakor ni stvar luksuza, temveč je stvar preživetja. Razvoj zaposlenih je denar. Na srečo smo o tem uspešno prepričali več naših strank in pri njih poleg vseh operativnih kadrovskih storitev in zastopanja že izvajamo programe razvoja kadrov. Glede velikosti podjetja pa sklepam, da je nekoliko lažje Zlato nit uvajati v manjših kolektivih. Vsaj v našem primeru zelo pomaga, da smo tesna ekipa in se lahko hitro prilagajamo glede na povratne informacije teh in drugih internih analiz s področja razvoja kadrov.«

»Pomen karizme je za voditelje zelo odvisen od dejavnosti in od posameznikov, ki jih vodi,« razmišlja direktorica ob vprašanju, kako pomembno je, da ima podjetje karizmatične vodje, o čemer bo v četrtek predaval tudi Deiric McCann iz Profiles International. »V splošnem je najpomembnejše to, da je vodja po eni strani uglašen s svojimi sodelavci, po drugi pa z 'veliko sliko', s podjetjem kot celoto. Eden od načinov za dosego tega cilja je karizma, ni pa vedno nujen. Vsekakor sama karizma brez uglašenosti in zgleda ne more biti dovolj,« meni Štefanija Kadliček. Po njenem mnenju sta jasnost ciljev in vizija ključni. »K temu bi dodala le še fleksibilnost pri uravnavanju smeri do obojega.«

Za po enega od sedmih finalistov v vsaki velikostni kategoriji lahko glasujejo tudi bralci, glasovnica je objavljena na deveti strani spodaj, bralci pa naj jo na dopisnici pošljejo najpozneje do torka, 19. marca.