V novomeškem Revozu so odprli novo proizvodno linijo, na kateri bodo proizvajali novega twinga. Serijsko proizvodnjo so začeli ta teden, kot je ob odprtju napovedal glavni izvršni direktor Renaulta Carlos Ghosn, pa ga bodo začeli prodajati septembra. Do konca leta bodo tako v novomeški proizvodnji zaposlili 70 delavcev za nedoločen čas in 200 delavcev za določen čas. Novega twinga, ki bo voljo v dveh motornih različicah in s tremi paketi opreme, bodo sprva izdelovali v izmeni in pol, kasneje načrtujejo prehod na dve izmeni.

Za projekt tudi državna pomoč

Gre za del investicijskega projekta Edison, v okviru katerega je poleg twinga predvidena tudi proizvodnja vozil Daimlerjeve znamke Smart. Projekt je vreden skupno 450 milijonov evrov, slovenska država je zanj predvidela 22,5 milijona evrov subvencij, pomoč bodo v novomeški družbi v prihodnjih letih prejemali na podlagi predloženih dokazil. Obljubljena državna pomoč je sicer pol manjša od sprva predvidene. Spomnimo: zanjo je novomeška družba zaprosila že marca 2011, po besedah vlade pa je za prepolovitev kriva evropska komisija, ki je šele julija lani odprla formalno preiskavo dodelitve državne pomoči. Postopek, in s tem nakazilo predvidenih 45 milijonov evrov, bi se tako lahko vlekel še 18 mesecev, zato sta se Revoz in njegov lastnik Renault odločila za umik priglasitve pomoči.

Odprtja nove linije se je tako udeležila tudi predsednica vlade v odstopu Alenka Bratušek, ki je Revoz označila kot podjetje, ki je za rast slovenskega gospodarstva izjemnega pomena. Gre za edinega proizvajalca avtomobilov pri nas, ki je že vrsto let tudi med največjimi slovenskimi izvozniki, je še med drugim poudarila.

Več kot 40-letna avtomobilska tradicija

V Novem mestu sicer že več kot štiri desetletja proizvajajo avtomobile, v tem času so jih za Renault izdelali več kot tri milijone in pol. Kot je poudaril Ghosn, Renault v Sloveniji neposredno zaposluje 2150 ljudi in posredno še približno 5000. V novomeški tovarni lahko na leto izdelajo 220.000 vozil, kar predstavlja 10 odstotkov proizvodnje skupine Renault v Evropi. Ob tem je, kot je še povedal Ghosn, Renault tudi vodilni na slovenskem trgu z več kot 16-odsotnim tržnim deležem.

Prvi mož Renaulta, ki se je ob tej priložnosti v Novem mestu mudil prvič po letu 2007, je izrazil še optimizem glede prihodnosti novega twinga, za katerega bodo približno 30 odstotkov vgrajenih delov izdelali v Sloveniji. Kdaj bodo v dolenjski prestolnici začeli proizvajati tudi smarte, še ni znano.