Naložba je vredna 7,5 milijona evrov, od tega so 5,8 milijona evrov zagotovile banke, je danes na novinarski konferenci v Hrastniku povedal generalni direktor Steklarne Hrastnik Andrej Božič. S pečjo, ki je nadomestila dve zastareli peči, njene zmogljivosti pa znašajo 80 ton stekla dnevno, se bo porabljena energija na kilogram proizvedenega stekla zmanjšala za tretjino.

Investicija je stekla junija lani, s polnim zagonom pa je nova peč začela delovati v začetku letošnjega marca. V tem času so morali za približno 50 dni zaustaviti proizvodnjo, zaradi česar so v Steklarni Hrastnik v letošnjem prvem četrtletju zaostali za načrtovano prodajo.

Medtem ko so zaradi investicije v novo peč za začetek leta 2013 načrtovali izgubo, pa Božič zdaj pričakuje, da se bo rezultat prvega četrtletja gibal okoli pozitivne ničle. A zastavljene načrte za celo leto - dobiček naj bi se povzpel na približno tri milijone evrov, prodaja pa porasla za devet odstotkov - bo po njegovem mnenju težko doseči.

"V EU ne vidim nobenega oživljanja, kvečjemu je stagnacija še hujša," je pojasnil Božič. Dogajanje na Cipru je povzročilo velik preplah med kupci. Zaupanje je zelo padlo, kar se že pozna pri naročilih, je povedal in napovedal, da bo "letošnje leto zelo krvavo".

Božič: Politika se ukvarja zgolj s seboj, vlada pa ne naredi ničesar

Ob tem je slovenski politiki očital, da se ukvarja sama s seboj, vladi, in to katerikoli, pa, da ne naredi skoraj ničesar. "Kot država smo vedno bolj rizični, zavarovalnice našim dobaviteljem vedno težje zavarujejo dobave v Slovenijo, bančnih jamstev ne sprejemajo več vsi dobavitelji," je komentiral trenutne politične razmere.

Božič je prepričan, da se bo morala Steklarna Hrastnik, ki izvozi 96 odstotkov celotne proizvodnje, čim prej in čim več orientirati izven EU. Trenutno so njihovi najpomembnejši kupci v Nemčiji, Italiji, Franciji in na Poljskem. "V EU je naš velik up Velika Britanija, izven pa Brazilija, kjer sta v prihodnjih letih dve veliki svetovni prvenstvi," je dejal.

Že lani so začeli iskati nove trge in uspeli pridobiti kar nekaj novih kupcev, denimo na Japonskem, v Braziliji in Južni Afriki. Veliko rezerv vidijo še na ruskem trgu, ki sicer po Božičevih besedah ni zelo lojalen. Še vedno zelo pomemben trg za Steklarno Hrastnik ostajajo ZDA.

Lanske rasti prodaje pa niso dosegli s povečevanjem količinske proizvodnje, temveč s prodajo dražjih proizvodov. "Cene smo zvišali za sedem odstotkov in na ta podatek sem zelo ponosen," je dejal Božič.

Steklarni Hrastnik je uspel preskok v višji cenovni razred v vseh treh programih: specialni stekleni embalaži, namiznem steklu in svetilih. Lani so se svetu predstavili z novimi izdelki, ki jih tržijo pod lastno blagovno znamko. To so kozarca Speak in Grip it ter steklenice pod blagovno znamko High Glass in Lady Mug.

Za letos v steklarni načrtujejo 7,4 milijona evrov investicij ter še dodatnih 2,1 milijona evrov prek razvojnega centra. Usmerjene bodo predvsem v izboljšanje energetske učinkovitosti, v roku dveh let pa napovedujejo remont 120-tonske peči v poslovni enoti Special.