Sporni najem letala hčerinskega podjetja Gio prek liechtensteinskega podjetja Interflight preiskujejo kriminalisti Nacionalnega preiskovalnega urada (NPU). Te informaciji so na policiji potrdili, podrobnosti pa zaradi interesa preiskave niso želeli razkrivati. Na nedavni skupščini družbe Gio (naslednica Smelta) v likvidaciji pa so njegovi lastniki Kad, Sod in DSU soglašali z uveljavljanjem odškodninske odgovornosti proti nekdanjemu direktorju Savu Tataloviču. Ta je danes svetovalec uprave družbe Plinovodi.

Odškodninsko tožbo proti Tataloviču v višini 1,5 milijona evrov je Gio vložil že pred nekaj leti. Toda na podlagi nove sodne prakse je morala o vložitvi tožbe odločati še skupščina Gia, je pojasnil likvidacijski upravitelj družbe, odvetnik Peter Fašun. Pri uveljavljanju nove sodne prakse je bil najbolj odmeven primer odškodninska tožba Pošte Slovenije proti bivšemu direktorju Alfonzu Podgorelcu. Tožba v višini 2,6 milijona evrov, ki jo je vložil Podgorelčev naslednik Aleš Hauc, je spodletela, ker z njo ni soglašala skupščina delničarjev, torej država. Novost v slovenskem pravu pa ne pomeni, da bodo padle vse tovrstne odškodninske tožbe, o katerih niso odločale skupščine. Kot je namreč pojasnil Fašun, lahko skupščina potreben sklep sprejme tudi po vložitvi tožbe.

V pravdanju Gia proti Tataloviču je sicer lani prišlo do preobrata. Potem ko je prvostopenjsko sodišče tožbeni zahtevek zavrnilo, je višje sodišče takšno odločitev razveljavilo in zadevo vrnilo v odločanje Okrožnemu sodišču v Ljubljani. Spomnimo, nekdanje švicarsko hčerinsko podjetje Gia, Smelt Intag, je pred leti najelo letalo, pri čemer se je v posel kot posrednik vključil Interflight. Ta je letalo najel pri avstrijskem podjetju Hypo Luftfahrzeuge Leasing. Za uro letenja je moral Gio plačati 1300 evrov, kar naj bi bilo četrtino več, kot je Interflight plačeval Hypu. Med možnimi lastniki Interfligta, ki je prav tako v likvidacijskem postopku, se je omenjal odvetnik Andrej Toš. Ta je takšne navedbe v preteklosti ostro zanikal. Toš je sicer Interflight zastopal, ko je ta sklepal sporno pogodbo z Giom.

Ker se na zahtevo državnih lastnikov niso razkrili lastniki Interflighta, je Gio leta 2011 prenehal plačevati mesečne obroke. Zato je Interflight z Giom prekinil pogodbo, Hypo pa nato z Interflightom. V tej pogodbi je bilo določeno, da se vse terjatve Interflighta prenesejo na Hypo. Zadnji je pred časom v Zürichu proti Giu in Smelt Intagu vložil odškodninsko tožbo v višini 400.000 evrov, medtem ko v tožbi trdi, da je utrpel 2,5 milijona evrov škode. Proti Interflightu pa je tožbo v višini 1,6 milijona evrov vložil Gio, kar onemogoča zaključek likvidacijskega postopka družbe.