V uredništvu Dnevnika smo pridobili nove dokumente, ki dokazujejo, da ima v projektu uvedbe enotne vozovnice za prevoze z vlaki in avtobusi ključno vlogo podjetje Igea. V njem je bil še spomladi zaposlen nekdanji minister za infrastrukturo in prostor Igor Maher, član DL, iz katere prihaja tudi njegov naslednik Samo Omerzel. Prav to ministrstvo pa je uradni nosilec projekta, ki je ocenjen na pet milijonov evrov.

Že avgusta smo poročali, da so na ministrstvu za infrastrukturo več mesecev resno razmišljali o možnosti, da bi omenjeni posel brez razpisa neposredno oddali Slovenskim železnicam (SŽ). Šlo bi za tako imenovano »in house« naročilo. Skoraj hkrati so na železnicah začeli pripravljati dokumentacijo za operativno izpeljavo projekta enotne vozovnice za uporabnike storitev javnega prometa. Pri tem so na SŽ eno od glavnih vlog predvideli za podjetje Igea. To bi po tem, ko bi SŽ skupaj z Ljubljanskim potniškim prometom (LPP) in Veolio dobile ta posel, skrbelo za številne naloge, med drugim tudi za vodenje projekta nadgradnje informacijskih sistemov. Za to naj bi skupaj prejelo okoli 820.000 evrov.

Se veriga SŽ-Verlič-Igea konča pri Maherju in Jenku?

A to očitno ni bilo vse. Kot je razvidno iz dokumentov, Igea že zdaj sodeluje pri sami pripravi projekta, pri katerem bi pozneje nastopala kot najpomembnejši podizvajalec. 26. julija je namreč Prometni inštitut, ki je v lasti SŽ, s podjetjem podpisal pogodbo o pripravi integracije elektronske vozovnice za železnice v sistem integriranega javnega potniškega prometa (IJPP). Do konca septembra mora tako Igea izdelati oceno stroškov projekta in predlog tehnološkega poenotenja, kar bo Prometni inštitut skupaj z DDV stalo 31.300 evrov.

Omenjena pogodba je najmanj nenavadna zaradi več razlogov. Prvi se nanaša na dvojno vlogo podjetja Igea (njegov lastnik je Aleš Šuntar). To je namreč posel prek SŽ dejansko urejalo samemu sebi. Prav koncept enotne vozovnice, ki bi ga pripravili v Igei, so tako še julija v SŽ želeli predložiti ministrstvu kot argument, zakaj bi to moralo posel, v katerem bi Igea nastopala kot ključni podizvajalec, železnicam kot nosilcu upravljanja sistema IJPP odobriti brez javnega razpisa. Druga nenavadnost je obvod, ki so ga na železnicah uporabili pri poslovanju z Igeo. Pogodbe namreč ni podpisala krovna družba SŽ, ki je zavezanec po zakonodaji o javnem naročanju, ampak Prometni inštitut, ki to ni.

Naključno ali ne, je inštitut, ki ga vodi Peter Verlič, pred sklenitvijo posla z Igeo podpisal še dve pogodbi, ki sta povezani s projektom integracije elektronske vozovnice. Eno od teh le dva dni prej, 24. julija, in to s svojim lastnikom SŽ. Ta mu je plačal 18.000 evrov za pripravo koncepta integracije. Drugo pogodbo pa je Prometni inštitut podpisal z družbo SŽ – Potniški promet. Tudi na SŽ so nam potrdili, da je Igea po tej (drugi) pogodbi podizvajalec Prometnega inštituta. »Igea s Prometnim inštitutom sodeluje že več let. Vsi postopki so bili izpeljani v skladu s postopki javnega naročanja. Pogodba med Prometnim inštitutom in SŽ – Potniškim prometom je bila sklenjena s ciljem, da se zagotovi način, kako bo SŽ – Potniški promet na najbolj pregleden in cenovno ugoden način zagotovil integracijo svojega informacijskega sistema v IJPP,« so poudarili na SŽ.

Kocka je padla: ministrstvo gre v razpis

Če je torej šel pri pogodbah denarni tok iz (potniške divizije) SŽ na Igeo, je ključno vprašanje, ali se je tam tudi končal. Že avgusta smo tako poročali, da je tudi Igea pri projektu enotne vozovnice najela podizvajalca. Šlo naj bi za podjetje Maxtel. Njegov manjši solastnik je nekdanji prokurist povezano z glavnim kadrovnikom DL Janko Jenko, sicer glavni kadrovik DL, v njem pa je zdaj zaposlen tudi Maher, ki mu je stranka Gregorja Viranta pred časom uspela najti sedež v nadzornem svetu Elesa. Maher nam je že pred časom zatrdil, da Maxtel v poslu ni podizvajalec podjetja Igea. Prav tako je »odločno zanikal«, da bi imel kakršno koli vlogo pri projektu ali da bi zanj lobiral pri generalnem direktorju SŽ Dušanu Mesu. Enako je večkrat poudaril tudi minister Omerzel, Mes pa namige o povezavah z Maherjem zavrača.

Načrti SŽ so vsaj na kratek rok za zdaj padli v vodo. Na ministrstvu so nam namreč včeraj potrdili, da bodo izvajalca za projekt integracije javnega potniškega prometa poiskali z odprtim postopkom oddaje javnega naročila. Kot so poudarili na železnicah, »pričakujejo, da bo razpis omogočil prijavo kar najširšemu krogu ponudnikov«. »Prav tako, da bo zagotovil čim hitrejši in najcenejši prehod na skupni sistem, brez velikih vložkov v nepotrebne spremembe informacijskih sistemov ponudnikov, ki že uporabljajo svoje informacijske sisteme,« so še dodali. Iz tega je mogoče upravičeno domnevati, da se bodo na razpis prijavili kar skupaj z LPP in Veolio.