Največji svetovni pivovar Anheuser-Busch InBev (ABI) se vrača v Južno Korejo, za 5,8 milijarde dolarjev bo kupil pivovarja Oriental Brewery. A precej bolj zanimivo je ozadje te zgodbe, saj je ABI istega južnokorejskega pivovarja nekoč že imel v lasti, vendar ga je pred leti prodal za vsega 1,8 milijarde dolarjev, torej za štiri milijarde dolarjev manj, kot je zdaj plačal zanj. Kljub temu je tedanji posel vodilnim kadrom ABI pomagal do vrtoglavih 2,5 milijarde dolarjev bonusov.

Začetek zgodbe sega v leto 2008, ko je brazilsko-belgijski InBev za 52 milijard dolarjev prevzel ameriškega pivovarja Anheuser-Busch. Posel, ki je pod eno streho združil znamke piva, kot so Budweiser, Stella Artois, Corona in Beck's, je združeni družbi nakopal gromozanske dolgove, zaradi katerih so bili delničarji čedalje bolj zaskrbljeni, položaj pa je dodatno zaostril začetek svetovne finančno-gospodarske krize. Delničarji so zato potrdili načrt uprave, ki je 40 vodilnim menedžerjem obljubljal nagrade v poceni delnicah ABI, če jim le uspe do leta 2011 doseči ustrezno razmerje med dolgovi in dobičkom.

Prvi mož ABI Carlos Brito ni izgubljal časa, skupno je razprodal za 9,4 milijarde dolarjev premoženja, skupaj z južnokorejsko družbo Oriental Brewery in divizijo v srednji Evropi, ter s tem dosegel zastavljene finančne cilje. Brito si je na ogorčenje številnih delničarjev s tem prislužil kar 289 milijonov dolarjev bonusa, preostalih 39 menedžerjev pa dodatnih 2,2 milijarde dolarjev. Še več, zdaj kupujejo nazaj tedaj prodano premoženje, in to po precej višjih cenah.

A tisti delničarji, ki besnijo nad gromozanskimi bonusi, se morajo zavedati, da so poseben sistem nagrajevanja izglasovali sami. Dobro vodenje družbe, ki je pomenilo več kot petkratno rast vrednosti delnic, pa je odigralo ključno vlogo pri rasti bonusov do tako obsceno visokih številk. Vodilni menedžerji so lahko ta mesec sicer unovčili le polovico opcij za nakup delnic ABI po ceni iz leta 2008, da bi prejeli celoten bonus, bodo morali ostati v družbi vsaj do leta 2019.

Čeprav je nakup pivovarja Oriental Brewery, ki obvladuje z glavnim konkurentom Hite Brewery 90 odstotkov južnokorejskega trga, nekajkrat dražji, kot je bila prodaja, se večina strokovnjakov strinja, da je s poslovnega vidika dober. Obrestne mere pri zadnji zadolžitvi ABI so bile nizke, prav tako pa družba nima več težav z zadolženostjo. Poleg tega ne gre zanemariti dejstva, da je azijski trg piva vreden že kar 258 milijard dolarjev na leto in raste dvakrat hitreje kot svetovni trg piva. Južnokorejski trg piva pa naj bi do leta 2022 zrasel za 13 odstotkov.