Družba Hypo Leasing, ki je še leta 2008 sklenila 631 novih pogodb o financiranju nakupa nepremičnin v skupni vrednosti pol milijarde evrov, je lani pridobila pet novih tovrstnih poslov. Njihova vrednost znaša le 52 milijonov evrov. Številke še dodatno potrjujejo klavrno sliko na slovenskem lizinškem trgu, ki je tudi uradno dosegel novo dno.

Čeprav so lizinške družbe lani po najnovejših podatkih Združenja bank Slovenije količinsko sklenile več poslov, je bila njihova vrednost manjša od do sedaj najslabšega leta 2012. Medtem ko se je število novih poslov povečalo za 1,6 odstotka, z 99.396 na 101.043, je na drugi strani njihova skupna vrednost znašala 1,295 milijarde evrov ali okoli 22 milijonov evrov manj kot v letu prej. Za slabe rezultate je krivo predvsem mrtvilo na področju lizinga nepremičnin, dodatno se je zaradi propada številnih tovarn v rdečih številkah znašel tudi lizing proizvodne opreme in strojev. Tako edina svetla točka za lizinške družbe ostaja financiranje nakupa in poslovnega najema novih in rabljenih osebnih vozil. Ta po novem predstavlja skoraj dve tretjini vsega njihovega posla. Na področju novih osebnih vozil so lani sklenile 40.806 novih pogodb v (financirani) vrednosti 558 milijonov evrov. Zanimivo je, da so sklenile celo nekaj manj pogodb, toda očitno za vozila višje vrednosti, saj je bil njihov končni izkupiček višji.

Na področju rabljenih vozil, ki vrednostno predstavljajo mnogo manjši del posla, so medtem lizinške hiše sklenile 15.449 novih pogodb. Ob tem so tako vrednostno kot količinsko zabeležile manjši upad. Medtem je kljub vztrajajoči gospodarski krizi prišlo do okrevanja na področju lahkih in težkih tovornih vozil. Število novih pogodb za nova in rabljena tovorna vozila se je zvišalo za tri odstotke na slabih 6000. Njihova skupna vrednost je znašala četrt milijarde evrov.

O razsežnosti dogajanja na slovenskem lizinškem trgu v zadnjih petih letih priča podatek, da so imeli v družbah še konec leta 2008 za 4,7 milijarde evrov odprtih pogodb, do danes pa se je ta številka z odplačilom ali pa z odpisom zmanjšala na manj kot 3,4 milijarde evrov. Od tega večina neodplačanih obveznosti, kar okoli 2,4 milijarde evrov, odpade na finančni lizing. Z zamrtjem novih megalomanskih nepremičninskih projektov in umikom nekaterih igralcev (NLB Leasing in KBM Leasing) je prišlo tudi do precejšnjih premikov na 1,3 milijarde evrov vrednem trgu.

Glavni igralec je postal SKB Leasing, ki je v lanskem letu sklenil skoraj 22.000 novih pogodb v skupni vrednosti 382 milijonov evrov. Glede na leto 2008 je število poslov zvišal za slabo tretjino, vrednost pa za 11 odstotkov. Za položaj drugega največjega na trgu se borijo Porsche Leasing, Hypo Leasing in Summit Leasing, ki so lani sklenili za od 170 do 182 milijonov evrov novih poslov. Če se je prvi obdržal na ravni leta 2008, ima Summit Leasing danes precej manjši obseg poslovanja. Podobno je, kot že rečeno, pri Hypu Leasingu, ki je takrat sklenil za več kot milijardo evrov novih pogodb, trenutno pa ima za skoraj polovico manjšo bilančno vsoto. Znižala se je s 2661 na 1362 milijonov evrov.