Adria Airways pod vodstvom Marka Anžurja se je prodaje svojega premoženja, ki naj bi družbi zagotovila likvidnost, lotila na sila nenavaden način. Naprodaj je ponudila hangar, letališko ploščad, delavnice, pisarne, simulator letenja in letalsko šolo, morebitnim kupcem pa dala na voljo za odločitev vsega devet dni. Rok za razpis, objavljen minulo sredo, se izteče v petek. Hkrati v Adrii od kupcev pričakujejo, da bodo pri nakupu, tudi letalske šole, ki je organizirana kot družba z omejeno odgovornostjo, sodelovali po principu videno – kupljeno.

Včeraj smo poročali, da bo Adria, ki je v skoraj 70-odstotni lasti države, nekaj manj kot 20 odstotkov pa je v lasti državne NLB, prodajala letalsko šolo, kupca, to je Kontrolo zračnega prometa Slovenije, pa naj bi izbrali že pred meseci. Kontrola zračnega prometa je po naših zanesljivih informacijah že spomladi letos opravila skrbni pregled letalske šole, pa čeprav v Adrii ne želijo potrditi niti, da se kontrola za šolo sploh zanima. Prodajo letalske šole Kontroli zračnega prometa, ki je v 100-odstotni lasti države, naj bi, kot smo poročali, zaustavili državni lastniki. Ti naj bi se zbali, da bi evropska komisija, ki preučuje zadnje dokapitalizacije Adrie v skupni višini 85 milijonov evrov, omenjeno prodajo razumela kot državno pomoč. V Adrii so bojazen ovrgli s pojasnilom, da to »ne predstavlja državne pomoči pod pogojem, da je transakcija opravljena pod tržnimi pogoji«.

A s sedaj objavljenim razpisom bo Adria težko pojasnjevala, da so bili pogoji tržni ali enaki za vse morebitne kupce. Ne le, da morebitni drugi kupci skrbnega pregleda letalske šole v devetih dneh ne bi mogli opraviti, še manj verjetno je, da bi razpis sploh zasledili. Ta je bil namreč objavljen kar na spletni strani družbe, in sicer med sporočili za medije, a razpisa v nasprotju z vsemi drugimi tam objavljenimi sporočili medijem očitno niso posredovali. Celo ko je Adria lani prodajala počitniške zmogljivosti, so dali kupcem na voljo za odločitev več časa, natančneje tri tedne, kot ga imajo sedaj za nakup več kot 2300 kvadratnih metrov velikega hangarja, več kot 2700 kvadratnih metrov velike letališke ploščadi, nekaj manj kot 1700 kvadratnih metrov delavnic, dobrih 1100 kvadratnih metrov pisarn, simulatorja letenja in 100-odstotni delež letalske šole. V Adrii sicer ne navajajo, ali zbirajo zavezujoče ali nezavezujoče ponudbe, osnovni kriterij bo ponujena kupnina, si pa »pridržujejo pravico, da ne glede na prejete ponudbe pogodbe ne sklenejo z nobenim ponudnikom«. Od ponudnikov pričakujejo izjavo, da se strinjajo z vsemi razpisnimi pogoji, kasnejšega uveljavljanja zahtevkov zaradi napak pa ne bodo upoštevali.

»Nadzorni svet upravi Adrie Airways doslej ni dal nobenega soglasja k prodaji premoženja, bo pa stremel k cilju, da so vsi ponudniki enako obravnavani in da doseže družba čim boljšo ceno. Ko bomo dajali soglasje k prodaji premoženja, pa bomo zagotovo pogledali tudi, ali je bil postopek izpeljan transparentno in ali so imeli dejansko vsi morebitni ponudniki enake pogoje,« je za Dnevnik objavo razpisa komentiral predsednik nadzornega sveta Adrie Tone Pekolj. Če bo treba, bodo upravo tudi pozvali, naj podaljša roke za oddajo ponudb.

Anžur, ki je na naša vprašanja odgovoril včeraj zvečer, zagotavlja, da »nihče od ponudnikov ni in ne bo imel prednosti pred drugimi«. Na vprašanje, ali lahko zanika, da so Kontroli zračnega prometa že omogočili skrbni pregled letalske šole, ki ga je v imenu kontrole opravil Ernst&Young, kljub temu tudi tokrat ni odgovoril. »Izbran bo tisti, čigar ponudba bo najugodnejša, saj je naš cilj, da iztržimo najvišjo kupnino,« je še dejal Anžur in ob tem pojasnil, da je »vsebino vabila treba brati smiselno«, saj da se ne prodaja samo en tip premoženja. »Skrbni pregled, ogled in podobno bodo omogočeni vsem zainteresiranim, skladno s tem bomo po potrebi podaljšali tudi rok za oddajo ponudbe,« je dejal. Šele če v predpisanem roku devetih dni ne bodo prejeli zavezujočih ponudb ali ponudb s primerno kupnino, pa bodo razpis podaljšali in »objavili še v sredstvih javnega obveščanja«.