V predelovalnih dejavnostih je bila vrednost kazalnika zaupanja avgusta pri minus treh odstotnih točkah oz. za eno odstotno točko višje kot julija in za 11 odstotnih točk višje kot avgusta lani. Glede na dolgoletno povprečje je ostala nespremenjena.

Vrednosti kazalnikov stanj in pričakovanj za naslednje tri mesece so se v primerjavi z julijem večinoma zvišale, znižala se je le vrednost kazalnika pričakovana proizvodnja, medtem ko so vrednosti kazalnikov pričakovani izvoz, pričakovano skupno povpraševanje in zagotovljena proizvodnja ostali nespremenjeni.

Kazalnik pričakovanega zaposlovanje višje

Kazalnik zaupanja v trgovini na drobno je bil avgusta pri treh odstotnih točkah, kar je devet odstotnih točk manj kot mesec pred tem in eno odstotno točko več kot avgusta lani. Od dolgoletnega povprečja je bila vrednost kazalnika nižja za šest odstotnih točk.

Vrednosti kazalnikov stanj in pričakovanj za naslednje tri mesece so se v primerjavi s prejšnjim mesecem večinoma znižale, zvišala se je le vrednost kazalnikov pričakovano zaposlovanje, obseg zalog in pričakovana skupna nabava.

Glavni omejitveni dejavniki v trgovini na drobno so bili šibko povpraševanje, visoki stroški dela in konkurenca v sektorju.

V gradbeništvu se je vrednost kazalnika zaupanja avgusta v mesečni primerjavi zvišala in dosegla najvišjo vrednost po oktobru 2008. Znašala je minus 15 odstotnih točk, kar je sedem odstotnih točk več kot julija in 22 odstotnih točk več kot avgusta lani. Od dolgoletnega povprečja je bila vrednost kazalnika zaupanja v gradbeništvu avgusta višja za tri odstotne točke.

Problem je nezadostno povpraševanje

Vrednosti kazalnikov stanj in pričakovanj za naslednje tri mesece so se v primerjavi s prejšnjim mesecem večinoma zvišale, znižala se je le vrednost kazalnika pričakovana skupna naročila.

Največ podjetij v gradbeništvu je kot omejitev navedlo veliko konkurenco v dejavnosti. Sledili sta nezadostno povpraševanje in visoki stroški dela.

Vrednost kazalnika zaupanja v storitvenih dejavnostih je bila avgusta z minus devetimi odstotnimi točkami za dve odstotni točki višja kot julija in za pet odstotnih točk višja kot avgusta lani. Poleg tega je bila 24 odstotnih točk pod dolgoletnim povprečjem.

Vrednosti kazalnikov so se večinoma zvišale; izjemi sta bila kazalnika zaposlovanje in pričakovane prodajne cene.

Največ podjetij v storitvenih dejavnostih je kot omejitev navedlo nezadostno povpraševanje. Sledili so finančne ovire, težave zaradi drugih ovir in pomanjkanje delovne sile.