Zgodba o prodaji Večera se vleče že nekaj let. Delo je namreč svoj lastniški delež v mariborskem Večeru na 79,24 odstotka povečalo novembra 2008, Urad za varstvo konkurence, zdajšnja AVK, pa je Delu septembra 2009 naložil, da mora zaradi presežne koncentracije na področju časopisnega in oglasnega trga v letu dni odprodati vsaj 75-odstotni delež v Večeru.

Delo si bo še prizadevalo za prodajo

V Pivovarni Laško so danes pojasnili, da si Delo ves čas intenzivno prizadeva realizirati omenjeno odločbo, o čemer mesečno obvešča AVK. Ker so sredi pogajanj s potencialnimi zainteresiranimi, so AVK znova zaprosili za podaljšanje roka, a njihovi prošnji niso ugodili.

Delo si bo še naprej prizadevalo za prodajo oz. odsvojitev deleža v Večeru in bo nadaljevalo pogovore s potencialnimi kupci z namenom, da v čim krajšem času pride do realizacije posla in poplačila ter s tem odprave neskladja s pravili konkurence, so pojasnili v Pivovarni Laško.

Neustrezna strategija upravljanja

V prvem poskusu je Večer želelo kupiti podjetje 3Lan, ki je z Delom junija 2010 že sklenilo kupoprodajno pogodbo, pozneje pa celo podpisalo pogodbo o soupravljanju z Matejem Raščanom, lastnikom podjetja Delo Revije, ki je zdaj v stečaju. Vendar je ministrstvo za kulturo leta 2011 zavrnilo vlogo družbe 3Lan za izdajo soglasja k pridobitvi več kot 20-odstotnega deleža Večera, ker je ocenilo, da je bila predložena strategija upravljanja Večera neustrezna.

Delo je nato marca lani znova objavilo mednarodni razpis za prodajo skoraj 80-odstotnega deleža mariborske družbe. Med interesenti za nakup Večera so mediji omenjali več družb, med njimi tudi družbo Medici iz Hamburga. Aprila letos so iz Pivovarne Laško nato sporočili, da prodaja Večera ni bila uspešna, saj kupec, neuradno naj bi šlo prav za družbo Medici, ni uspel zagotoviti ustreznih finančnih sredstev za nakup.

Je pa nato sredi julija odjeknila vest, da so predstavniki zaposlenih na Večeru od junija, ko so ugotovili večinski interes za notranji odkup skoraj 80-odstotnega deleža družbe, vstopili v vse uradne postopke prodaje.