"Glavni bodo Hofer, Lidl in Eurospin. Zavedamo se, da Era v programu hipermarketov nikoli ne bo najcenejša glede na konkurenco, nikoli pa ne bo tudi najdražja," pravi Omladič, ki je prepričan, da bodo diskontni trgovci zagotovo najcenejši.

Era, ki ima 80 prodajaln, bo v diskonte spremenila približno 20 odstotkov prodajaln. "Ker je logistika pri diskontih nekoliko drugačna, zanje ni primerna vsaka lokacija. V diskonte bomo spremenili Erine prodajalne v Velenju, Celju, na Ptuju in še kje. Trenutno najbolj intenzivno delamo prav pri lokacijah za diskonte," je dejal Omladič. Era je v povezavo z italijanskim diskontnim trgovcem Evrospin vložila približno 100 milijonov tolarjev. Italijani imajo večinski delež, Era pa 49-odstotnega.

Era namerava skupaj z Evrospinom v večjih slovenskih mestih z več kot 5000 prebivalci v prihodnjih treh do štirih letih odpreti od 70 do 80 diskontov. "Sledili bomo konceptu razvoja diskontov, kot ga ima naš italijanski partner," je dejal Omladič. Evrospin ima v Italiji približno 500 diskontov, od tega polovico lastnih in polovico franšiznih. Podobno naj bi bilo tudi v Sloveniji. "Lastne prodajalne bodo tiste, ki jih bo družba Eurospin Eko najela, zgradila ali kupila. Za franšizne diskonte pa bo Eurospin Eko sklenil s partnerji pogodbo o dolgoročnem sodelovanju," je dejal Omladič, ki je prepričan, da so za uspeh diskontov pomembni centralizirana nabava, trgovska znamka in logistika.

Načeloma bodo večino blaga za diskonte nabavljali v Italiji, ni pa nujno, dodaja Omladič. "Nabavni vir se namreč tudi internacionalizira. Takoj, ko se bo vključila Slovenija, bodo imeli priložnost dobavljati Eurospinu tudi slovenski proizvajalci, vendar pa morajo prej ugotoviti, ali zmorejo vstopiti v to verigo," pravi prvi mož Ere.

Era ima 2600 zaposlenih v Sloveniji, na Hrvaškem, Črni gori in v Makedoniji. V Sloveniji ustvarijo od 65 do 70 milijard tolarjev prometa, od tega imajo 70-odstotni delež v živilski trgovini, 30-odstotnega pa v trgovini vse za dom. Za letos načrtujejo 95 milijard tolarjev prometa, od tega bodo večino prometa ustvarili doma, 30 odstotkov pa na tujih trgih, največ na Hrvaškem.

Pri oskrbi supermarketov, v katerih je 12.000 različnih artiklov, si Era pomaga z verigo CBA, ki je s petimi milijardami evrov prometa največja srednjeevropska nabavna skupina. Za diskonte potrebujejo nabavno verigo Eurospina, za tehnične trgovine Adut pa so vključeni v avstrijsko-nemško verigo 3 E iz Welsa. Po Omladičevih besedah pa si bodo zanesljivo prizadevali za sinergije med vsemi nabavnimi viri.

V prihodnjih petih letih bi radi v Sloveniji odprli deset sodobnih trgovskih centrov. Letos končujejo centra na Ptuju in v Ormožu, pripravljajo Mursko Soboto. Želeli bi vstopiti tudi na Gorenjsko, v Kranj, Škofjo Loko, Jesenice, Tržič, Radovljico. Za naložbe na slovenskem trgu bomo vsako leto namenili približno pet milijard tolarjev, je dejal Omladič. Podobno vsoto nameravajo letno vložiti tudi na hrvaškem trgu. V Črni gori bi radi izpeljali do konca še dva ali tri projekte in tam postali vodilni trgovec.

Na območju Skopskega sejma, kjer je Era že skoraj stoodstotni lastnik, so prenovili dvorane in naredili - tako Omladič - najboljši kongresni center z najboljšo tehnologijo. Pridobili so tudi prostorskoureditvene načrte, tako da lahko začnejo gradit. Na 30.000 kvadratnih metrih bodo zgradili poslovno-trgovski center v teh nadstropjih, ki ga bodo nato oddali. Kot je povedal Omladič, se zanj zanimajo Turki, Grki, Bolgari, Srbijo, ponudili pa so ga tudi Mercatorju, ki pa se še ni odločil. Naložba je vredna 20 milijonov evrov, pripravljajo pa še dve naložbi - multikino in restavracije -, skupna naložba pa bo vredna 80 milijonov evrov.

Kot je povedal Omladič, se bo Era v prihodnosti s trgovino osredotočila na Slovenijo, Hrvaško in Črno goro. V Makedoniji se usmerjajo v inženiring, ki ga razvijajo v Skopju, po novem pa tudi v Sloveniji. Skupaj s Premogovnikom Velenje, Vegradom, Gorenjem in velenjsko občino so namreč solastniki družbe, ki gradi turistično-rekreativni center ob jezeru.