Ponedeljek, 24. februar:Treba se je znebiti zombijev

S sodelavci v prodaji ponedeljek začnemo s tedenskim pregledom prodajnega lijaka. Tokrat smo se spravili na »zombije«, kot jih imenuje prodajni guru Matt Mayfield, to so predolgo odprte ponudbe, iz katerih najverjetneje nikoli ne bo nič. Pri nas je povprečna starost potrjene ponudbe 14 dni in bistveno starejše ponudbe samo kazijo jasno sliko stanja prodaje in otežujejo napovedovanje prihodkov, zato jih redno čistimo.

Zvečer je na vrsti poseben in pomemben dogodek: tedenski družinski sestanek, na katerem pogledamo, kaj se je v preteklem tednu dogajalo v družini Šolinc, kaj lahko pričakujemo od prihajajočega tedna, predvsem pa načrtovanje časa – vrtci, službene obveznosti, šport in druženje s prijatelji zahtevajo precej usklajevanja in z Nežo ga narediva enkrat na teden. Tako prihraniva veliko živcev na račun sprotnih telefonskih usklajevanj in občutkov, da nekdo dela več kot drugi Pomembna točka so tudi družinske finance. Lahko bi rekel, da operativni del družine vodiva kot podjetje, kar se morda sliši nenavadno, je pa učinkovito.

Torek, 25. februar:Tek, dober tek

Torkovo jutro začnem na najboljši možen način – s polurnim tekom po Poti spominov in tovarištva. Navdušen tekač sem vse od trenutka pred dobrimi štirimi leti, ko sem ugotovil, da tako ne gre več naprej – da bom fizično propadel s tedanjim načinom življenja, če ga bistveno ne spremenim. In kot se pogosto zgodi, sta mi, kot po naključju, v roke prišla knjiga »Tek za začetnike« in blog »Kako sem vstal s kavča in šel teč«. Toplo ga priporočam vsakomur, ki išče motivacijo za začetek. Najbolje sprostim napetost v glavi, če tečem. Predvsem pa z vztrajnostjo pri doseganju tekaških ciljev povečujem tudi vztrajnost pri doseganju poslovnih ciljev.

V službi pa me čaka druge vrste tekma. Dan je v znamenju delavnice Dostavljalec.si, našega orodja za e-poštni marketing. Delavnice uporabljamo za vse naše storitve za pomoč podjetnikov pri pridobivanju posla, tako za izdelavo spletnih strani kot za promocijo z e-poštnim marketingom, googlom in facebookom. In rezultati so konkretni: leta 2013 smo vsak drugi dan prodali eno spletno stran, imeli več kot 250 udeležencev delavnic in 16-odstotno povečali prodajo v primerjavi z letom 2012.

Sreda, 26. februar:Čiščenje

Sreda je moj dan za »follow up«, nekakšen tedenski polčas, ko se zberem in počistim goro nalog, ki so se mi nabrale v začetku tedna. Posamezne dni v tednu si običajno načrtujem tako, da vsebujejo čim bolj soroden tip nalog, tako je ponedeljek namenjen prodajni ekipi in načrtovanju, torek sestankom, sreda pisarniškemu delu, četrtek mreženju in petek izobraževanju. Petek si pustim čim bolj nezaseden in ga izkoristim tudi za to, da zaključim vse, kar mi je ostalo od prejšnjih dni, in tako očiščeno začnem konec tedna.

V službi začnemo s kratkim rednim sestankom, tokrat na temo komunikacije med prodajno in podporno ekipo. Pridruži se nam Nejc, vodja prve bojne, pardon, podporne linije, in izpostavi nekaj predlogov, kako bi si lahko vzajemno prihranili delo in povečali učinkovitost. Ugotovimo, da lahko z majhno spremembo internega naročanja storitev prihranimo delo tako računovodstvu kot podpori uporabnikom. Neformalna komunikacija pa se vsakodnevno dogaja med »družinskimi« kosili. Imamo namreč organizirano prehrano in večina nas skupaj kosi kar v naši jedilnici. Občasno imamo tudi bovling, sankanje, rojstnodnevne in druge zabave, vsako leto se maja naša tekaška ekipa Dostavljalec udeleži teka trojk, poleti pa igramo baseball. Naša posebnost pa so palačinkniki, poslužbeno druženje ob palačinkah. Imajo pa še eno dodano vrednost: na palačinknike včasih povabimo tudi kakšnega poslovnega partnerja in tako združimo prijetno s prodajnim.

Četrtek, 27. februar:Mreženje

Vsak četrtek ob 7. uri se dobimo na srečanju poslovne skupine BNI Ilirija podjetniki iz različnih dejavnosti, ki drug drugemu s priporočili pomagamo do posla. Sem predsednik skupine in moja naloga je, da vodim sestanke, ki so natančno strukturirani. Na sestanku tako vsak od članov pove, kakšne kontakte in poslovne priložnosti išče ta teden.

Člani se trudimo pomagati drug drugemu s priporočili pri potencialnih strankah. Naš moto je »Kdor daje, pridobiva« in za tiste, ki tega ne čutijo, ni prostora med nami. Učinek? V preteklem letu smo v mojih podjetjih 25 odstotkov novih večjih poslov dobili prek priporočil članov BNI, kar je ogromno, v skupini pa smo si člani pomagali do skoraj milijona evrov realizacije. BNI so odlično zdravilo za recesijo!

Petek, 28. februar:Cilji, želje in ovire, ki to niso

Naj ti bodo življenjske razmere naklonjene in polne ovir za premagovanje, se glasi najzanimivejša čestitka za rojstni dan, ki sem jo kadar koli dobil, in sicer od prijatelja, ki me zelo dobro pozna. Ovire nas ustavijo in prisilijo, da razmislimo, ovire nas vlečejo iz cone udobja, predvsem pa krepijo našo vztrajnost. V svetu podjetništva so ovire na vsakem koraku, in če jih dojemaš kot problem, potem ta stil življenja, kar podjetništvo v osnovi je, ni zate. Prav vztrajnost se mi zdi ena od najpomembnejših lastnosti podjetnikov, pred pametjo ali odlično poslovno idejo. Ker uspe samo tisti, ki ne odneha, ko pod noge dobi prvo, drugo, pa tretje in tisoče poleno. Polena pod noge so tudi sredstvo, kako se izboljšaš in utrdiš, zato jim sam raje pravim izzivi. Izziv, ki ga premagaš, je tudi konkurenčna prednost – na podobnega bo verjetno naletela tudi konkurenca in morda ga kdo ne bo zmogel in bo odnehal.

Poleg vztrajnosti pa je po mojem mnenju druga ključna lastnost podjetnika vizija – sam najdem energijo za delo, izzive in zmage v zavedanju cilja. Toliko se že poznam, da vem, da lahko dosežem samo tisti cilj, ki si ga želim iskreno, globoko v sebi, in obenem je to zame tudi najtežji del, odkriti tisto, kar me zares veseli.

Sobota, 1. marec:Na vrh

Sobota je dan, ki se pri meni po priljubljenosti lahko kosa s sredo, vidim jo kot nekakšno oazo miru v sicer hitrem tedenskem tempu. Polnjenje baterij je zame nujno vsaj enkrat na teden in razen ob velikih izjemah se popolnoma nič, niti v mislih, ne ukvarjam s službo. Takšna izjema bo v soboto čez štirinajst dni, ko bomo zaključili enega naših največjih projektov v zadnjem letu – prehod na enoten informacijski sistem in postopke dela, objavljena bo tudi nova spletna stran Domenca.com. Prehod na enoten informacijski sistem nam bo omogočal še večjo konkurenčnost na trgu.

Nedelja, 2. marec:Sestanek sam s seboj

Nedeljska jutra namenjam »sestankom sam s seboj«. Pravim jim SSSS. Ritual je osnova mojega sistema organizacije, obenem pa mi pomaga ohranjati fokus tam, kjer ga želim. Namenjen je pregledu preteklega tedna in načrtovanju prihodnjega, preverjanju, kje se nahajam glede na moje kratkoročne in dolgoročne cilje v življenju. Vzame mi slabi dve uri časa, a pa mi ga prihrani vsaj desetkrat toliko, predvsem pa mi pomaga ohraniti pogled od daleč. Tako me dogodki, ki so gledani od blizu katastrofalni, od daleč pa zgolj banalnosti, ne vržejo s tira. Tri točke mojega SSSS so: praznjenje glave, revizija sistema organizacije in načrtovanje.