Na videz se vse vrti okoli denarja, pa ni povsem tako, denar je le sredstvo. Tudi izkušnje niso nenadomestljive. Tako denar kot izkušnje lahko dobite. Pomembna je ideja. Za dobro idejo ne potrebujete velikih podpornih timov in denarja. Če o njej sanjate, si tega želite, potem zberite pogum, se odločite in to naredite. Pri svojem delu namesto problemov iščite rešitve… Če padete, se poberite in pojdite naprej. V idejo morate verjeti, biti morate prepričani vase in o uspehu ter se zagristi v delo. Strast pri delu in udejanjanju ideje je glavno vodilo k uspehu.

Skicirajte poslovni model

Ko zaznate priložnost in verjamete, da boste pridobili stranke, si skicirajte, kako si predstavljate svoj posel, poslovno idejo napravite vidno – skicirajte poslovni model. Nič hudega, če je tako pomemben dokument nastal na skromnem prtiču ob pitju kave v sosednjem bifeju. Model je le poligon, kjer vse med seboj povezane elemente spreminjate in izboljšujete njihovo kombinacijo. Pri tem se osredotočite na svojo edinstvenost, zakaj ste edinstveni, poznate stranke, komu je vaša ponudba namenjena, kako boste navdušili stranke, zakaj bodo kupovali od vas, kako boste z njimi ohranili poslovno vez. Če so jasne potrebe strank in pot, kako do njih, potem razmislite, kako boste ponudili storitev, zagotovili proizvodnjo, kaj boste naredili sami, kaj s partnerji. Kaj vse potrebujete? Spet smo pri stroških! Koliko vas bo stalo? Da nakupite potrebno opremo, da začnete proizvodnjo, boste morali odšteti kar nekaj denarja. Stroški so povezani tudi s trženjem.

Načrtovanje podrobnosti

Po drugi strani pa je treba vedeti, kje boste zaslužili in koliko. Obstaja več metodologij, ki vas usmerjajo do lastnega poslovnega modela. Na seminarjih je najpogosteje obravnavan model CANVAS, ki pa ni najboljši za vsak primer. Zato vam svetujem, da se pri oblikovanju lastnega modela posvetite svojemu modelu kombinacije proizvodnje in zadovoljevanja strank ob sočasnem ustvarjanju pozitivne razlike med stroški in prihodki.

Če je poslovni model jasen, lahko vsak detajl natančno načrtujete, postavite dinamiko vstopa in prodora na trg in postavite cilje, ki bodo kontrolni mejniki in temeljno vodilo na poslovni poti. Mejniki so pomembni, zato morajo biti natančno opredeljeni, tako časovno – kdaj mora biti določen cilj uresničen – kot količinsko. To pisno obliko zapisa skupaj s finančnimi projekcijami in prilogami pa lahko imenujemo poslovni načrt.

Podajanje v posel brez načrtovanja je naivno. Prav je, da se posla lotite resno, načrtno. Seveda se je treba zavedati pomanjkljivosti, aktivnosti bo treba prilagajati, spreminjati, kljub temu pa bo načrt koristno vodilo in orientacija pri poslovanju. Ne pozabite: »Načrtovanje je vse, pri tem postavljamo pomembne mejnike v poslovanju in načrtujemo potrebna sredstva za uresničevanje. Svojo uspešnost kasneje kontrolirate. Če ni vse tako, kot ste načrtovali, kaj pa zdaj? Načrt prilagodite. Noben načrt ni zabetoniran, zato ga lahko stalno spreminjate. Načrtovanje je bistvo, je sestavni del učenja, zorenja poslovne ideje, razumevanje posla, ki poveča možnost uspeha. Po drugi strani pa je poslovni načrt komunikacijsko sredstvo znotraj tima, s potencialnimi vlagatelji, služi pa tudi kot dokument pri pripravi vloge pri navduševanju investitorjev in pridobivanju posojil.