Podjetniška ekipa SUNiT je na start-up vikendu, ki je po Sloveniji potekal prejšnji konec tedna, zasedla drugo mesto, vendar so se takoj po koncu tekmovanja zanje začeli zanimati tako investitorji kot podjetniški mentorji, ki ekipo spodbujajo, da bi realizirala idejo o prijetnem zbujanju. Ker je pomembno, iz katere faze spanca se prebudimo, mladi inovatorji ponujajo sistem SUNiT, ki meri optimalen čas prebujanja. Sistem je povezan z budilko in svetlobnimi napravami, SUNiT nato simulira sončni vzhod in zahod ter zvoke narave, ki omogočijo prijetnejše zbujanje.

Ekipa cilja na inovativne hotele, saj so med raziskavo trga ugotovili, da imajo hotelirji potrebo po tovrstnih izdelkih. Člani ekipe sicer priznavajo, da podobni produkti že obstajajo, a poudarjajo, da tako celovite rešitve ni ponudil še nihče. Da ima ideja velik tržni potencial, dokazuje tudi uvrstitev ekipe v tekmovanje najboljših podjetniških idej Global Startup Battle, kjer se morajo najprej uvrstiti med najboljših 15 ekip, nato pa bodo s pitchanjem lahko prišli do mentorstva pri Googlu ali finančne pomoči pri crowdfunding kampanji.

Poslovni model so prilagodili vsaj petkrat

Na vprašanje, kako jim je uspelo v 54 urah razdelati idejo o prijetnem zbujanju, je Tej Gonza, vodja ekipe, povedal, da so se sestali že dva dni pred startup vikendom, saj so nekateri že dolgoletni prijatelji. Njihova ideja je na začetku obsegala zgolj izkušnjo prebujanja s senzorjem in simulatorjem sončnega vzhoda. »Imeli smo predvsem tehnično in ekonomsko znanje, veliko znanja pa smo si nabrali s prebiranjem znanstvenih člankov. Šele kasneje, na startup vikendu, se nam je pridružila tudi biologinja, ki je še dodatno prispevala k znanju na področju spanca in vpliva svetlobe na zaviranje tvorjenja hormona melatonina. Ekipo tako trenutno sestavljamo elektrotehnični inženir, dva programerja, biologinja, podjetnica, humanistka in ekonomist. Potrebujemo pa še dobrega oblikovalca,« je pojasnil Gonza.

Ekipa je sprva ciljala na ljudi, ki imajo težave z vstajanjem, po prvih odzivih na terenu pa so ugotovili, da bi uporabniki produkt uporabljali, a bi ga pred nakupom raje preizkusili. »Hkrati smo v tem prvem delu intervjujev naključno pristopili k lastnici apartmajev v središču Ljubljane, ki so usmerjeni v dobro počutje gosta. Takoj je prepoznala dodano vrednost naše ideje in pokazala zanimanje za nadaljnje sodelovanje. To je bilo znamenje, da moramo preusmeriti ciljni segment k hotelom, prek katerih bi potencialno dostopali do končnih uporabnikov. Kasneje smo, po obisku sedmih slovenskih hotelov in po pogovoru z njihovimi lastniki, menedžerji in receptorji, ugotovili, da se moramo osredotočiti na srednje in manjše inovativne hotele, ki dajejo prednost počutju gosta,« je pojasnil Gonza in dodal, da so poslovni model pilili vseh 54 ur in ga prilagodili vsaj petkrat.

Če si aktiven, se ti odpirajo tudi nove priložnosti

Ekipa je sicer na koncu zasedla drugo mesto, vendar so se kljub temu uvrstili v tekmovanje Global Startup Battle, ki je trenutno njihov glavni cilj, nato pa bodo premislili tudi o drugih priložnostih, ki se jim odpirajo pri investitorjih in mentorjih. Tekmovanje namreč poteka po sistemu glasovanja, najboljših petnajst pa se bo uvrstilo v drugi krog, kjer bo najboljše ideje izbirala žirija. »V primeru uvrstitve med najboljše tri bi se naši svetovi dejansko zavrteli na glavo,« pravi Gonza, ki se zato z ekipo trudi, da bi čim bolj razširili vest o njihovem sodelovanju na tekmovanju in tako zbrali čim več glasov, da bi lahko sodelovali tudi v sklepnem delu tekmovanja.

In kako ekipa nadobudnih študentov s podjetniško žilico gleda na svoje vrstnike in njihov položaj v Sloveniji? »Mislim, da je situacija v Sloveniji veliko boljša, kot se običajno domneva. Med študenti manjka predvsem samoiniciativa. Pasivnost in indiferenten odnos sta najslabše, kar se lahko zgodi mladim,« je prepričan Gonza, ki priznava, da se mu s tem, ko postaja vse bolj aktiven, odpira tudi vse več priložnosti. Pri tem ni toliko pomembno plačilo, poudarja, ampak da se mladi poleg študija ukvarjajo z dejavnostmi, ki jih najbolj veselijo.