Nemčija se je za premestitev zlatih palic iz države med hladno vojno odločila zaradi strahu, da bi med invazijo prišle v roke Sovjetski zvezi. Še eden od razlogov pa je ta, da so zlato želeli imeli blizu tujih trgov v Londonu, Parizu in New Yorku, kjer z zlatom največ trgujejo. Bundesbank je med letoma 1998 in 2001 iz Londona domov premestila že približno 850 ton zlata.

Transport zlata bo postopno trajal osem let

Pošiljanje tako velike količine dragocenega »tovora« med državami pa bo verjetno velik zalogaj s stališča zagotavljanja varnosti. Kraja zlata v filmskem stilu bi bila za Nemčijo sramotna in precej draga. Premestitev zlata v Bundesbank v nemčiji, 347 ton se nahaja v Parizu in 300 ton v New Yorku, bodo zaradi varnostnih razlogov izvedli postopno, v osmih letih. Zaradi očitnih razlogov centralna banka tudi ne želi izdati podatka, ali bodo 50 tisoč zlatih palic premestili po zraku, morju ali kopnem, niti kako bodo zagotovili varnost transporta.

Najvarnejši način transporta je z letalom

Transportna enota Lufthanse, največje nemške letalske družbe, je v pripravljenosti, da izvrši premestitev, če se bodo pri centralni banki tako odločili. Njihov predstavnik za stike z javnostmi je za ameriško tiskovno agencijo AP povedal: »Za tovrstni tovor imamo posebne kontejnerje. Seveda imamo za tak tovor tudi spremljevalno ekipo, ki tovor 'pospremi' na letalo in ga pričaka na letališču. Je pa potrebno poudariti, da je transport po kopnem najbolj tvegan. Letenje je varnejši način transporta kot prevoz po kopnem.« Ko bo transport opravljen, bo Frankfurt hranil polovico nemške zaloge zlata, ki znaša 3,400 ton. To je trenutno vredno 103 milijarde evrov.