Po tem, ko je Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) prevzela nadzor nad Avtotehno in zamenjala njeno celotno vodstvo, se v holdingu intenzivno pripravljajo na prodajo svojega premoženja in sanacijo svojih hčerinskih podjetij. Avtotehna je tako pred dnevi dokapitalizirala svojo trgovsko družbo Comshop in proizvajalca komunalne opreme Atrik. V kapital prvega je pretvorila za milijon evrov terjatev, v kapital slednjega pa za 0,4 milijona evrov.

S tem so v Avtotehni tudi preprečili, da bi obe družbi končali v insolvenčnih postopkih. Comshop namreč že vrsto let posluje z izgubo in je imel že konec leta 2012 več dolgov kot premoženja, medtem ko naj bi lanska izguba izničila tudi celoten kapital Atrika. Obenem so v Avtotehni podaljšali poroštva Avtotehni Vis in s tem preprečili, da bi ji proizvajalci vozil odpovedali pogodbe oziroma ustavili dobavo novih vozil.

Načrt finančnega prestrukturiranja morata slaba banka in novo vodstvo Avtotehne na čelu z glavnim izvršnim direktorjem Milanom Perovićem na sodišče dostaviti do srede februarja. Po neuradnih informacijah bo morala Avtotehna za poplačilo svojih dolgov prodati vse svoje hčerinske družbe in nepremičnine, upniki pa bodo morali v kapital družbe pretvoriti tudi za najmanj okoli 15 milijonov evrov terjatev. Največje breme bo zagotovo odpadlo na DUTB, ki je od podržavljenih bank prevzela za skoraj 70 milijonov evrov terjatev do Avtotehne in še dodatnih 3,5 milijona evrov do njene hčerinske družbe Avtera, ki se ukvarja z distribucijo računalniške opreme. Skupno Avtotehno bremeni za 84 milijonov evrov finančnih in 1,5 milijona evrov poslovnih obveznosti, medtem ko se ocenjuje, da bi lahko upniki v prisilni poravnavi dobili poplačanih okoli 70 odstotkov terjatev.

Poplačilo upnikov Avtotehne bo v veliki meri odvisno od prodaje proizvajalca umetnih brusov SwatyComet. Mariborska družba je po prvih ocenah lani prihodke uspela povečati za šest odstotkov na nekaj več kot 80 milijonov evrov, medtem ko so bili prihodki celotne skupine še nekoliko večji. Rezultati bi bili še boljši, če jim nemška skupina Bosch lani ne bi znižala naročil za okoli četrtino, zaradi sankcij pa je bila omejena tudi prodaja v Iran, ki je eden ključnih trgov SwatyCometa.

Avtotehni pa je včeraj uspelo prodati približno 130 kvadratnih metrov velik prodajni salon na Slovenski cesti v Ljubljani. Tega je za 420.000 evrov kupila šele pred nekaj tedni ustanovljena družba LVSV Vitalija Krjučkova, nekdanjega ministra za stanovanjsko politiko v ruski pokrajini Nižni Novgorod. Bistveno težje bodo v Avtotehni našli kupca za svoje 2,1 hektarja veliko zemljišče ob Celovški cesti v Ljubljani, ki so ga nazadnje neuspešno poskušali prodati za 9,6 milijona evrov.