Mercatorjevi kupci, ki uporabljajo njihovi kartici zlata in zelena pika z možnostjo odloženega plačila, bodo sedaj obroke poravnavali neposredno Novi Ljubljanski banki in ne več slovenskemu trgovcu. Ta je namreč vse svoje trenutne in bodoče terjatve iz nakupov s kartico pika prodal, za njih pa po dostopnih podatkih iztržil med 40 in 60 milijoni evrov.

S tem se je opazneje izboljšala tudi struktura financiranja Mercatorja, ki se je na tak način »rešil« pomembnega dela terjatev do kupcev. Sredstva, ki so jih s tem zbrali, so v večji meri namenili za znižanje obveznosti do dobaviteljev, delno pa tudi za odplačilo bančnih posojil. Konec lanskega leta je imela Skupina Mercator še vedno za 711 milijonov evrov kratkoročnih poslovnih obveznosti, ki naj bi se letos znižale za nekaj več kot 40 milijonov evrov. Na prodajo terjatev so se v trgovcu začeli pripravljati že v začetku lanskega leta, a so si očitno vzeli leto dni preizkusnega obdobja.

V Mercatorju sicer poudarjajo, da bodo tudi po odstopu terjatev njihove stranke svoje dolgove poravnavale enako kot doslej in ne bodo imele zaradi tega nobenih dodatnih stroškov. Spremenila se bo le številka transakcijskega računa, na katerega se bodo vršila plačila. Toda z začetkom februarja imetniki Mercatorjevih kartic zelena in zlata pika ne bodo več dobivali brezplačnih obračunov porabe v preteklih mesecih. Ti bodo brezplačni le še na spletu, za pisno obvestilo pa bodo po novem zaračunavali evro mesečno. Koliko dodatnega dobička si zaradi tega v Mercatorju obetajo, ni znano. Imetnik plačilne kartice, ki bi še naprej želel dobivati pisne obračune porabe, bi moral za to storitev po novem plačati 12 evrov na leto. Ob upoštevanju, da je njihova kartica v Sloveniji zelo razširjena, to še zdaleč ne bo zanemarljiv prihodek. Če bi pisne obračune želel dobivati samo vsak deseti imetnik, bi to na letni ravni Mercatorju prineslo 840.000 evrov prihodkov. A tudi če bi vsi imetniki prešli na elektronski način obveščanja, bi v Mercatorju od tega imeli koristi, saj bi si s tem znižali stroške pošiljanja obračunov.

Samo v Sloveniji ima namreč Mercator 700.000 imetnikov kartice pika. Ti ustvarijo 70 odstotkov prometa na domačem tržišču, kot pojasnjujejo v družbi, pa se ta delež še zvišuje. Koliko od teh imetnikov izkorišča možnost odloga plačila in koliko se jih je že odločilo, da bodo obvestila po novem prejemali le prek spleta, v družbi ne razkrivajo.

Podobno kot Mercator so se za podoben korak že pred časom odločil tudi v Petrolu, le da imetniki njihove plačilne kartice za pisni obračun porabe plačajo slabih 30 odstotkov nižji znesek (4,86 evra na pol leta). Trgovci kupce že več let privabljajo z različnimi karticami zvestobe, a se večina že od vsega začetka izogiba rednemu mesečnemu pošiljanju obračuna porabe. V Merkurju obračun imetnikom njihove kartice denimo pošljejo enkrat na četrtletje. Medtem pa nekatera večja slovenska podjetja, kot so Zavarovalnica Triglav, Telekom Slovenije, Simobil in Radiotelevizija Slovenije svojim strankam čedalje pogosteje pošiljajo e-račune, s čimer si znižujejo stroške poslovanja.