"Že leta govorimo, da želimo priti v Slovenijo in iščemo zemljišče na območju Ljubljane. Pogajanja o nakupu zemljišča potekajo. Dokler ne bo podpisane pogodbe, ne moremo napovedati, kdaj bomo začeli z gradnjo ne kdaj bomo prodajalno v Sloveniji odprli," je danes ob predstavitvi centra v bližini Zagreba za STA povedal direktor korporativnih komunikacij Ikee za jugovzhodno Evropo Igor Štefanac.

Kot je pojasnil, ne želijo nikogar razočarati in ponoviti napake, ki so je storili na Hrvaškem, ko so napovedali, da bo blagovna hiša odprta leta 2011.

Blagovno hišo bi v Sloveniji odprli čim prej

"Rad bi, da blagovno hišo v Sloveniji odpremo čim prej, ker imamo kapacitete in lahko relativno hitro začnemo graditi poslopje. Pred tem pa moramo postati lastniki zemljišča, jasni morajo biti načini pridobitve potrebnih dovoljenj. Pomembni so tudi načrti za razvoj lokalne infrastrukture ter komunikacija z lokalnimi in državnimi oblastmi. To ni enostaven proces," je dejal Štefanac.

Ikea bo center v Rugvici, 15 kilometrov vzhodno od Zagreba, ki bo z 38.000 kvadratnimi metri površine ena največjih njihovih trgovin na svetu, odprla v četrtek. Do konca vikenda pričakujejo med 20.000 in 25.000 obiskovalcev.

Poleg domačinov računajo tudi na kupce iz Slovenije, BiH in Srbije, večinoma tiste, ki potrebujejo do 60 minut vožnje do Zagreba. V Ikei pričakujejo, da bodo zaradi odprtja trgovine na Hrvaškem beležili nekaj manj prometa v trgovinah v avstrijskem Gradcu in italijanskem Viležu.

"Naš cilj je biti številka ena na trgu pohištva in dekoracij na trgu, ki obsega razdaljo 60 minut vožnje od Zagreba. Ne gledamo celotne Hrvaške kot trg, niti ne tekmujemo s konkurenco," je pojasnil.

Cene prilagodili povprečnemu lokalnemu žepu

Štefanac pravi, da niso ocenjevali, koliko kupcev iz Slovenije bi lahko prišlo v Zagreb, računajo predvsem na tiste, ki živijo ob slovensko-hrvaški meji blizu Zagreba. Zaradi bogate ponudbe in dostopnih cen pričakujejo tudi obiskovalce z drugih slovenskih območjih.

"Cene smo prilagodili povprečnemu hrvaškemu žepu. Veliki del izmed 9500 izdelkov bo cenejših ali s podobnimi cenami kot v naših trgovinah v Avstriji in Italiji. Pričakujemo, da bodo kupci zadovoljni z oblikami in kakovostjo, ki si jih večina lahko privošči," je izjavil Štefanac.

V prvem letu poslovanja načrtujejo tri milijone obiskovalcev in 60 milijonov evrov prometa. Celotna investicija na Hrvaškem je vredna približno 100 milijonov evrov. Zaposlujejo 349 delavcev.

Obsežna širitev na Balkan

Štefanac je potrdil, da se pogovarjajo o nakupu zemljišča za gradnjo nakupovalnega centra v Splitu, dolgoročno pa si želijo trgovino na Reki, kar pa je tudi končni cilj na Hrvaškem.

"V Srbiji načrtujemo pet nakupovalnih centrov, dva v Beogradu ter v Novem Sadu, Nišu in v osrednji Srbiji. Nadaljevali bomo širitev v Romuniji, kjer si želimo še eno blagovno hišo v Bukarešti, gradili pa bi tudi v drugih večjih romunskih mestih, kot so Temišvar, Cluj in Konstanca. Načrti se lahko spremenijo, saj gre za želje in potenciale na dolgi rok," je sklenil Štefanac.