Na udaru nemških medijskih konglomeratov

Ameriški tehnološki velikan se je v zadnjih tednih znašel na udaru nemških medijskih konglomeratov. Ti so od podjetja zahtevali delež prihodkov, ki jih to ustvari na račun prikazovanja novic v iskalniku, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Da bo treba moč "neobrzdanega podatkovnega kapitalizma omejiti", pa je v enem izmed nemških časnikov zapisal nemški gospodarski minister Sigmar Gabriel. Ob tem je dodal, da bi Google v skrajni sili lahko razdelili na več manjših delov.

Zamisel so sicer že zavrnili pri komisiji. Evropski komisar za konkurenco Joaquin Almunia je v torek dejal, da bi bilo treba za razdelitev ameriškega podjetja prej sprejeti ustrezno pravno podlago. "Tega ne moremo rešiti na podlagi zakonodaje za varstvo konkurence," je dejal.

Evropska komisija Google preiskuje že od leta 2010

Evropska komisija Google preiskuje že od leta 2010 - konzorcij 19 podjetij, med katerimi je najti Microsoft, Nokio, Oracle in tudi nekatera nemška medijska podjetja, je ameriškemu velikanu namreč očital, da daje v iskalnih rezultatih prednost lastnim storitvam - tako naj bi na primer izdelke ali hotele, ki se oglašujejo prek Googlovih storitev, v iskalnih rezultatih prikazal višje oz. bolj izpostavljeno.

Dogovor o sporazumni rešitvi spora sta Google in komisija dosegla februarja letos. Komisar Almunia je v torek dejal, da bodo v naslednjih nekaj dneh uradno zavrnili njihove pritožbe. A ob tem je opozoril, da bodo pred zaključkom preiskave, ki bi se sicer po njegovih besedah lahko zaključila do poletja, počakali še na njihov odziv.

Dogovor med komisijo in Googlom se je v obdobju pred evropskimi volitvami namreč znašel pod pritiskom nekaterih evropskih strank. Predsednik Evropskega parlamenta in kandidat nemških socialistov za šefa Evropske komisije Martin Schulz je zagrozil, da bo v primeru zmage dogovor razdrl, saj naj bi bil škodljiv za evropska startup podjetja.

Na trgu spletnega iskanja v EU naj bi imeli kar 90-odstotni tržni delež

Google se je februarja sicer zavezal, da bo v iskalnih rezultatih enakovredno prikazoval tudi storitve konkurenčnih podjetij. Vzpostavljen naj bi bil tudi neodvisen nadzorni organ, ki bo spremljal spoštovanje zavez, ki bodo veljale za obdobje petih letih.

Google naj bi imel po nekaterih podatkih na trgu spletnega iskanja v EU kar 90-odstotni tržni delež, v ZDA pa 70-odstotnega. Če bi se komisija odločila izdati kazen, bi ta lahko znašala do deset odstotkov Googlovih letnih prihodkov oz. več milijard dolarjev.