Avtotehni in njenim hčerinskim družbam v naslednjih mesecih v plačilo zapade glavnina od skupno več kot 100 milijonov evrov posojil. Razlastitev njenih lastnikov s predsednikom upravnega odbora Jordanom Kocjančičem in velenjskim poslovnežem Tomažem Ročnikom na čelu je videti vse bolj neizbežna.

Neodvisni pregled finančnega stanja, ki so ga zahtevale Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) in preostale bančne upnice, naj bi namreč razkril, da bo morala Avtotehna oblikovati za več milijonov evrov dodatnih oslabitev različnih finančnih naložb in nepremičnin, kar bi popolnoma izničilo njen kapital. Tega je bilo konec lanskega decembra uradno le še za 17 milijonov evrov, 66 odstotkov manj kot konec leta 2011. Toda lani so v Avtotehni praktično slabili le delnice Palome in Probanke, ki so bile zaradi državne dokapitalizacije izbrisane, ne pa denimo tudi nekaterih večjih nepremičnin, ki jih že dlje časa prodajajo. Izvršni direktor Avtotehne Peter Štrbenk nam je potrdil, da so banke zahtevale neodvisni pregled skupine, vendar podrobnosti ni želel komentirati, češ da postopek še poteka.

Po neuradnih informacijah naj bi se DUTB in Probanka že dogovarjali o dokapitalizaciji Avtotehne, pri čemer bi v njen kapital pretvorili del posojil in na ta način razlastili zdajšnje lastnike, združene v družbi Hat. Hkrati bi se morale banke dogovoriti tudi o dolgoročnem reprogramiranju preostalih posojil Avtotehni in njenim hčerinskim družbam, ki ne bi bile pretvorjene v kapital. Možnosti, da bi menedžerji in Ročnik Avtotehno dokapitalizirali sami in ji tako zagotovili prepotreben kapital, so pičle. Njihova družba Hat, preko katere so pred šestimi leti izvedli prevzem, namreč že več mesecev ne plačuje niti obresti na posojila in je tudi sama na robu bankrota.

Po prvotnih načrtih bi se morali v Avtotehni z bankami o dolgoročnem reprogramiranju posojil, v okviru katerega bi določili tudi način prodaje hčerinskih podjetij, začeti pogajati šele jeseni. Vendar je Banka Slovenije bankirjem že v začetku letošnjega leta »priporočila«, naj se začnejo o finančnem in poslovnem prestrukturiranju dogovarjati čim prej.

Matični družbi Avtotehna je lani s prodajo nekaterih zemljišč in manjših naložb finančne obveznosti uspelo znižati za vsega dva milijona evrov, na 87 milijonov evrov. Nekoliko uspešnejše so bile nekatere njene hčerinske družbe. Finančni dolg proizvajalca umetnih brusov Swatycomet tako le še za 2,3-krat presega ustvarjeni dobiček iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA), medtem ko družba Repro-MS 03, distributer programske opreme Microsoft, že vseskozi posluje z dobičkom in bi vse svoje finančne obveznosti lahko odplačala z enomesečnim dobičkom. V zadnjem letu se je nekoliko izboljšala tudi finančna slika Avtotehne Vis, ki pa že zadnji dve leti posluje zgolj z minimalnim čistim dobičkom.

Visoko zadolžen je še vedno distributer računalnikov in računalniške opreme Avtera, po višini ustvarjenih prihod kov sicer največja hčerinska družba Avtotehne. Finančne obveznosti Avtere namreč za 7,5-krat presegajo ustvarjeni EBITDA, kar je v veliki meri posledica visokega obsega za log in poslovnih terjatev. Z večjimi težavami se je lani soočal tudi proizvajalec komunalne opreme Atrik, ki so se mu prihodki več kot prepolovili, lansko leto pa je zaključil z iz gubo. V še večjih težavah je Comshop, ki ima že od konca leta 2012 več dolgov kot premoženja, prihodki se mu znižujejo že pet let, nazadnje pa je z dobičkom posloval leta 2005.