Partnerstvo med Heliosom in ameriško korporacijo PPG se je po 14 letih končalo z izstopom domžalskega premaznika iz njihove skupne družbe, zadolžene za trženje avtomobilskih premazov na ruskem trgu.

Američani so v začetku tedna uradno končali nakup Heliosovega 40-odstotnega deleža v skupni družbi PPG-Helios, ki je domžalski skupini vrsto let zagotavljala visoke dobičke. Iz dokumentov, ki nam jih je uspelo pridobiti, je razvidno, da so v PPG za Heliosov delež odšteli vsega dva milijona evrov, še milijon evrov dividend za leto 2013 in prvo polovico letošnjega leta pa je Heliosu izplačal PPG-Helios. Skupno je torej Helios za svoj delež dobil manj kot tri milijone evrov, le nekaj več, kot PPG-Helios na letni ravni ustvari dobička iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA).

PPG-Helios je ena najbolj donosnih slovenskih družb. Dodana vrednost na zaposlenega se je namreč v zadnjih štirih letih gibala med 160.000 in 360.000 evri. Družba je poleg tega z izgubo poslovala le leta 2009. Od ustanovitve leta 2000 je PPG-Helios ustvaril skoraj 35 milijonov evrov EBITDA in le nekaj manj kot 20 milijonov evrov čistega dobička, ki ga je v obliki dividend skoraj v celoti izplačal svojima lastnikoma. A veliko izbire, ali svoj delež prodati ali ne, v Heliosu niso imeli. V pogodbi med Heliosom in PPG naj bi bila namreč tudi tako imenovana klavzula »change of control«, ki se uveljavi ob spremembi lastništva v Heliosu, kar se je tudi zgodilo. Ta klavzula je po neuradnih informacijah PPG celo omogočala, da likvidira svojo slovensko hčerinsko družbo, če jim je Avstrijci ne bi želeli prepustiti. V Heliosu so se z Američani dogovorili, da jim bodo iz Količevega še najmanj tri leta dobavljali svoje proizvode, vendar pa podrobnosti dogovora niso razkrili. Na leto Helios svojemu, sedaj že nekdanjemu pridruženemu podjetju dobavi za okoli 12 milijonov evrov proizvodov oziroma z njim ustvari skoraj štiri odstotke vseh prihodkov.

Dokumenti razkrivajo, da so se morali v Heliosu zavezati, da najmanj dve leti iz nekdanje skupne družbe ne bodo novačili njenih vodilnih kadrov. Za vsako morebitno kršitev bi morali plačati 60.000 evrov. V kratkem je pričakovati, da bodo v PPG tudi preimenovali družbo. V nasprotnem primeru bi morali namreč Heliosu za uporabo imena in logotipa plačevati licenčnino v višini 0,5 odstotka prihodkov, kar bi ob upoštevanju lanskih rezultatov znašalo okoli 200.000 evrov. PPG-Helios obvladuje skoraj polovico ruskega trga avtoreparaturnih premazov za prvo gradnjo, vrednost celotnega trga pa se ocenjuje na nekaj več kot 100 milijonov evrov na leto. PPG-Helios je leta 2008 ustanovil tudi hčerinsko družbo v Ukrajini, ki pa jo nameravajo sedaj likvidirati.