Čeprav se družba Adria Airways Tehnika spopada z likvidnostnimi težavami, njeni prihodki zaostajajo za načrti, v letošnjem letu posluje z izgubo, od lastnikov in bank pa si ne more obetati svežih sredstev, si zaposleni v družbi prizadevajo, da ne bi prišlo do načrtovanih lastniških sprememb.

Prodajni postopek družbe, ki se je začel že leta 2012 in ponovil v začetku letošnjega leta, je v sklepni fazi. Litovsko družbo Avia Solutions Group, katere delnice kotirajo na varšavski borzi, in nemško družbo Express Airways sta lastnika – državni PDP in Aerodrom – pred dnevi pozvala k zvišanju ponudb. Odločitev o prodaji bo sprejeta v prihodnjih dneh, kot favorit pa se omenja Avia Solutions Group.

Tudi pred prodajo Adria Airways Tehnike se pojavljajo očitki o vprašljivih poslih prvega moža Avia Solutions Group. To družbo vodi Gediminas Žiemelis, sin nekdanjega litovskega ministra za notranje zadeve. Obenem je Žiemelis direktor ciprske družbe ŽIA Valda, s 30 odstotki največjega lastnika Avie Solutions Group. Po poročanju litovskih medijev tamkajšnji preiskovalni organi preiskujejo nekatere sporne posle Žiemelisa.

Poslovanje Adria Airways Tehnike zdaleč ne gre na roke lastnikom pri doseganju višje prodajne cene. Po naših informacijah pa je družba v prvih treh četrtletjih letošnjega leta dosegla okrog 12 milijonov evrov prihodkov od prodaje, kar je bilo za 14 odstotkov manj kot lani in tudi manj od načrtov. Namesto načrtovanega dobička je izguba znašala nekaj sto tisoč evrov. V družbi se trenutno s Sberbanko in Abanko Vipo pogovarjajo o reprogramiranju okrog pet milijonov evrov posojil. Poleg tega dolguje lastnikoma PDP in Aerodrom 3,4 milijona evrov. Spomnimo, da se je s to finančno injekcijo leta 2012 izognila stečaju, zdaj pa zamuja pri odplačevanju tega dolga. Zaradi praznih hangarjev, v katerih se servisirajo letala za letalske družbe, so bili v poletnih mesecih številni zaposleni doma na čakanju. Obseg poslov se je v zadnjih mesecih sicer zvišal.

Kljub finančnim težavam v Adria Airways Tehniki zaposleni želijo ohraniti zatečeno stanje, nihče pa se ne bi ničemur odpovedal. Zato je razumljivo, da sprememb nočejo. Toda, če Adria Airways Tehnika ne bo dobila novega lastnika, se verjetno ne bo mogla izogniti insolvenčnim postopkom, še posebno ob dejstvu, da lastniki v družbo niso več pripravljeni vlagati svežih sredstev.

V družbi so v teku pogajanja za spremembo kolektivne pogodbe. Toda na prvi sestanek sindikat sploh ni prišel. Po neuradnih informacijah so povprečne plače v družbi lani znašale okoli 2300 evrov bruto. Sindikatu mehanikov pripisujejo celo takšno moč, da lahko prizemlji letala. Dodatna težava za neizogibne korenite spremembe je, da vodstvo deluje z roko v roki s sindikati.