Kroesova je ob tem napovedala, da bo kmalu predstavila ocene programov državnih pomoči za avtomobilski sektor, ki so jih Bruslju posredovale Francija, Italija, Nemčija, Španija, Velika Britanija in Švedska. Evropska komisija je sicer pripravljena ukrepati tako proti državam EU, ki bi neutemeljeno pomagale avtomobilskim proizvajalcem, kot v primeru ZDA.

"Nikakor si ne želimo zloma ameriškega trga avtomobilske industrije. Toda kar se dogaja tam v pomoč proizvajalcem avtomobilov, mora slediti mednarodnim pravilom. Če ne bo tako, ne bomo oklevali s potrebnimi ukrepi," je poudaril komisar za industrijo in podjetja Verheugen.

V avtomobilskem sektorju ni nacionalnih šampionov, to je res evropska industrija, saj nobena država ne proizvaja samo v eni državi, vse imajo podružnice drugje, je še poudaril Verheugen. "Zato imajo izključno nacionalni ukrepi negativen vpliv na druge," je dodal.

Komisija kritična francoskih načrtov

"Protekcionizem ni tisto, kar avtomobilska industrija in ljudje v Evropi potrebujejo," je poudarila tudi Kroesova. "Ne moreš reči, da verjameš v notranji trg prodaje avtomobilov, ne pa tudi v notranji trg proizvodnje avtomobilov," se je odzvala na francoske načrte, ki predvidevajo ohranitev proizvodnje v Franciji.

Kroesova je ob tem še poudarila, da imajo države članice veliko priložnosti za pomoč svojim industrijam v okviru obstoječih pravil: v okviru programov za umik starih avtomobilov s trga in njihovo nadomestitev z novimi, tradicionalna pravila za državno pomoč in začasni okvir za državno pomoč, ki podjetjem omogoča lažji dostop do financiranja.

"Delamo, kar lahko, da bi tok posojil spet tekel," je poudarila komisarka. "To je največ, kar lahko prispeva politika konkurence," je dodala.

Verheugen: EU ne bo sprejela ekonomskega nacionalizma

"Evropska komisija torej ne bo predstavila nikakršnega evropskega načrta za oblikovanje potrebnih strukturnih sprememb, prav tako pa ne bo sprejela nikakršnega ekonomskega nacionalizma," je načrte komisije povzel Verheugen. "Vse ukrepe, ki so na voljo, bomo uporabili, da bi to preprečili," je zatrdil.

"Smo na strani tistih, ki se borijo za zaščito delovnih mest," je še poudaril Verheugen. Avtomobilski sektor, ki zaposluje 12 milijonov ljudi, je med tistimi sektorji, ki jih je finančna in gospodarska kriza najbolj prizadela.

V letu 2008 je bilo v EU prodanih za 7,8 odstotka manj avtomobilov kot v letu 2007. Trenutni trend kaže, da se bodo razmere letos še poslabšale, po pričakovanjih naj bi prodaja padla še za 10 do 20 odstotkov, opozarjajo v Bruslju. Če bo kriza v avtomobilskem sektorju trajala, bo to vplivalo tudi na druge gospodarske sektorje.